امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    49523

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    18:03 | ۰۱ فروردین ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

سیلاب گنبد 300x196 - تخلیه آب شهر گنبدکاووس نیاز به پمپ‌های قوی داردگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  شهردار گنبدکاووس گفت: تهدید سیلاب و آبگرفتگی شهر گنبدکاووس از بین رفته و در حال حاضر باید آبگرفتگی شهر گنبدکاووس تخلیه شود که نیاز به پمپاژهای قوی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ منصور طعنه گنبدی،ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اظهارداشت: سیلاب در شهر فروکش کرده و از روز گذشته تخلیه آبگرفتگی شهر در دستور کار قرار گرفته است. تجمع آب در انتهای ملانفس، افغان آباد و سیدآباد و بخش‌هایی از مناطق دیگر هنوز وجود دارد.

وی افزود: پمپ‌های آب در سیلاب چند روز گذشته از بین رفته و باید پمپ‌های قوی برای تخلیه آبگرفتگی شهر فراهم شود. همه ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری و آتش‌نشانی و دستگاه‌های دولتی دیگر برای امدادرسانی و تخلیه آبگرفتگی به کارگیری شده است.

شهردار گنبدکاووس بیان داشت: با توجه به اینکه گل و لای و خاشاک به درون منازل و حیاط و زیرزمین واحدهای مسکونی نفوذ کرده و قابل تخلیه نیست باید کف‌کش درخواست شود.

وی ادامه داد: واحد سبز شهرداری گنبدکاووس آماده ثبت‌نام افرادی است که ساختمان و منازل آنها دچار خسارت شده تا پوشش بیمه‌ای شوند.

رضا باقری،بخشدار بخش مرکزی گنبدکاووس اظهارداشت: مردم بیش از 10 روستا بخش مرکزی که در معرض سیلاب بودند تخلیه و جابه جا شدند. تلاش می کنیم تا در این حادثه تلفات جانی نداشته باشیم.

وی افزود: بودجه دهیاران در سال 97 نسبت به سال 96 حدود 60 درصد کاهش داشته و پیشنهاد می شود برای روستاهای خسارت دیده بودجه و اعتبارات ویژه ای به دهیاران هر روستا تخصیص یابد.

بخشدار مرکزی شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: برخی از روستاها به صورت کامل و 50 درصد بعشی از روستاها به زیرآب رفته و انتظار داریم امدادرسانی در روستاها نیز پررنگ شود.

وی ادامه داد: پاکسازی و امدادرسانی به روستاهای همجوار شهرها به مانند شهر صورت گیرد تا مردم شاهد تبعیض بین روستائیان و مردم شهر نباشند./مهر

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز