امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    37090

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    20:07 | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ostandar amoozesh 14m 300x186 - تخصیص ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش گلستانگلستان-ترکمن نیوز-  استاندار گلستان گفت: امسال ۷۳۰ میلیون تومان اعتبار برای آموزش‌وپرورش استان تخصیص داده‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان و اولین جلسه شورای آموزش‌وپرورش مرزی استان با حضور دو نفر از نمایندگان مردم شرق و غرب استان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دغدغه همه ما باید پیگیری مطالبات اجتماعی و فرهنگی مردم و حل مسائل و مشکلات آنان باشد.

وی افزود: امسال ۷۳۰ میلیون تومان اعتبار برای آموزش‌وپرورش استان تخصیص داده‌شده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یکی از ارکان اصلی کشور، مسئله‌ای مهم برای نظام است و اگر بتوانیم زیرساخت‌های آن را اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها مرتفع می‌شود.

به گفته وی، قانون تجاری‌سازی فضاهای آموزشی یک فرصت خدمت برای آموزش‌وپرورش است و نباید فرصت تجاری‌سازی فضاهای آموزشی از دست برود.

هاشمی گفت: اعتقاددارم که این قانون یک خدمت به آموزش‌وپرورش است و نباید این فرصت خدمت از دست برود.

وی با اشاره به لزوم تقویت مدارس شبانه‌روزی و بیان برخی مشکلات این مدارس گفت: فلسفه تشکیل مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم بوده و دلیل آن وجود موانع تحصیل در برخی از این مناطق و عدم امکان دسترسی به مراکز آموزشی است.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه وجود مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم سبب محرومیت‌زدایی می‌شود، افزود: این امر نیاز به توجه ویژه و رسیدگی دارد و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و خیرین مدارس جهت تأمین برخی از اقلام و مواد غذایی موردنیاز این مدارس همکاری کنند.

هاشمی بابیان اینکه با حل این مشکلات، این مدارس به مأمنی برای دانش آموزان مناطق روستایی به‌ویژه محروم تبدیل می‌شود، گفت: می‌توان با کمک به ادامه تحصیل این دانش آموزان، عدالت آموزشی را برقرار کرده و به رفع محرومیت در این مناطق کمک کرد.

وی ادامه داد: باید بسته‌ای فراهم شود تا همه اجزا و دستگاه‌های استان که می‌توانند کمک کنند در آن حضورداشته باشند و صداوسیما نیز باید از طریق ساخت برنامه در این جهت کمک کند.

استاندار گلستان افزود: اگر موضوع بازماندگان از تحصیل به دلایل اقتصادی باشد می‌توان از ظرفیت خیرین هم در جهت جذب آن‌ها استفاده کرد.

 

کانال تلگرام تورکمن نیوز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز