امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    40381

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:34 | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

reil rahahan 300x221 - تجهیز ناوگان ریلی/ خرید ۴۵ دستگاه لکوموتیو برقی به منظور استفاده در پروژه برقی سازی محور گرمسار – اینچه بروناقتصادی-ترکمن نیوز-  به‌منظور توسعه حمل ‌و نقل ریلی مسافر و بار، ۴۵ لکوموتیو، ۲۷۰۰ واگن باری و ۹۷ واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مجتبی تفقدی معاون ناوگان راه‌آهن با بیان این مطلب گفت: در سال ۹۷، در مجموع ۴۵ لکوموتیو جدید به ناوگان ریلی اضافه خواهد شد. این لکوموتیوها شامل ۳۹ لکوموتیو باری و ۶ لکوموتیو مانوری است که بخشی از آن نیز توسط بخش خصوصی وارد مجموعه ریلی خواهد شد.
معاون ناوگان راه‌آهن افزود: همچنین به‌منظور توسعه و تجهیز حمل ‌و نقل مسافری ۴۹ سالن مسافری، ۴۶ ریل‌باس و ۲ ترن ست به ناوگان ریلی کشور افزوده خواهد شد.
وی همچنین در تشریح اقدامات و برنامه‌های سال جاری راه‌آهن در بخش ناوگان گفت: بهینه‌سازی جایگاه‌های سوخت، استقرار و پشتیبانی نرم‌افزار مکانیزه نگهداری و تعمیرات لکوموتیو، احداث و تجهیز مرکز سیمولاتور لکوموتیورانی، ساخت و بهسازی تجهیز دپوی تعمیرات لکوموتیوها، مطالعات تفضیلی مرحله دوم توسعه تعمیرگاه‌های مسافری مشهد و انجام عملیات بازسازی ساختمان پست بازدید از جمله پروژه‌های مهم سال جاری است.
تفقدی خرید لکوموتیو برقی را از جمله پروژه‌های در دست اقدام خواند و گفت: خرید ۴۵ دستگاه لکوموتیو برقی از روسیه به منظور استفاده در پروژه برقی سازی محور گرمسار – اینچه برون و خرید ۷۰ دستگاه لکوموتیو از شرکت مپنا به‌منظور برقی سازی محور تهران – مشهد نمونه‌ای از خرید لکوموتیو برقی از سوی راه‌آهن در سال جاری است.
وی افزود: در لکوموتیوهای خریداری‌شده از شرکت مپنا، یک سازنده خارجی مشارکت داشته و از فن‌آوری این سازنده استفاده خواهد شد.

خرید واگن‌های مسافری برای سرعت‌بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
معاون ناوگان راه‌آهن اضافه کرد: به منظور افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری و ارتقای ایمنی، راه‌آهن در نظر دارد واگن‌های مسافری برای سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را با استفاده از توان فنی شرکت‌های خارجی و مشارکت سازندگان داخلی خریداری به مجموعه ناوگان ریلی اضافه کند.
وی با یادآوری اینکه راه‌آهن پروژه‌های مختلفی برای استفاده از توان فنی و مهندسی کشور، از جمله بومی‌سازی سیستم ترمز ناوگان ریلی، بومی‌سازی سیستم کنترل لکوموتیو و خود کشش، ساخت بوژی و بلوکه موتور و ساخت موتور ملی در دست دارد، گفت: از دیگر پروژه‌های راه‌آهن استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان ناوگان ریلی( ایریکو، واگن پارس، پلور سبز، واگن سازی تهران و … ) با استفاده از تسهیلات مورد نیاز، توسط بخش خصوصی و راه‌آهن برای ارتقاء سطح کمی و کیفی ناوگان است.

ارائه مشوق‌های متعدد در راه‌آهن
معاون ناوگان راه‌آهن با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درصنعت‌ریلی، از مشوق‌های متعدد راه‌آهن در این زمینه خبر داد و در تشریح اقدامات و برنامه‌های این معاونت گفت: فرصت‌های متعددی در سال ۹۷ برای بخش خصوصی در نظر گرفته‌شده که کاهش تعرفه حق دسترسی، ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی و تضمین سرمایه‌گذاری‌های ریلی از جمله این مشوق‌ها است.
وی با بیان اینکه مخاطب استفاده از منابع بند (ق) و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، بخش خصوصی به شمار می‌رود، افزود: راه‌آهن با ارائه وجوه اداره شده برای تسهیلات کم‌بهره و بسته‌های همکاری بین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان مالی، از سرمایه‌گذاران بخش ریلی، حمایت و به آن‌ها پیشنهاد قراردادهای مشارکتی می‌دهد.
تفقدی با اشاره به اینکه جهش و نوسان قیمت ارز توان سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنعت ریلی را کاهش داده، اضافه کرد: اجرا نشدن ماده ۵۲ قانون برنامه ششم توسعه، برای استفاده بخش خصوصی و تأمین نشدن منابع مالی نیز موجب شده تا تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ریلی کاهش یابد.
وی درمورد برنامه‌های راه‌آهن برای جایگزینی ناوگان جدید گفت: تمامی این برنامه‌ها در توسعه حمل‌ونقل ریلی و انتقال بار از جاده به ریل بسیار مؤثر است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز