امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

استاندار گلستان در آیین افتتاح دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام

تا پایان سال 150 نقطه بوم‌گردی روستایی در گلستان راه اندازی می شود

  • کد خبر :

    40554

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:03 | ۳۰ آبان ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

1542743633 446303656 462169 300x199 - تا پایان سال 150 نقطه بوم‌گردی روستایی در گلستان راه اندازی می شوداخبار استانی- ترکمن نیوز- استاندار گلستان با بیان اینکه 150 نقطه بوم‌گردی روستایی تا پایان سال در گلستان راه اندازی می شود،گفت: در سال جاری بازدید کننده و حضور گردشگران در استان گلستان ۸۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از استانداری گلستان،دکتر سید مناف هاشمی در آیین افتتاح دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام که با حضور دکتر ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و سفرا ،کارداران و رایزنان کشورهای خارجی برگزار شد، اظهار کرد: افتخار می کنم که جشنواره باشکوه بین المللی اقوام در هفته وحدت برگزار شد.
وی افزود:ایران اسلامی با افتخار و با اقتدار ظرفیت‌های اقوامی را که در خود جای داده است را جشن می‌گیرد و گلستان نیز دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه اقوام و مذاهب است که با برگزاری این جشنواره باشکوه، بخشی از این ظرفیت‌ها را به نمایش می‌گذارد.
استاندار گلستان با بیان اینکه این استان ایران کوچک و نگارستان ایران نام گرفته است خاطر نشان کرد:در 40 سال گذشته مردم این کشور با وحدت کلمه موفقیت‌های بزرگ و فراوانی را برای ایران اسلامی به دست آوردند.
دکتر هاشمی با اشاره به ارتقا شاخص‌های حوزه گردشگری در استان گفت: میزان بازدید گردشگران و مسافران از گلستان در سال گذشته یک میلیون نفر بوده که امسال این رقم به یک میلیون و 700 هزار نفر رسیده است.
وی تصریح کرد: یکی از حوزه‌های مهم در استان گلستان موضوع گردشگری است که در کنار آن حوزه‌های مختلف صنعتی ،کشاورزی و برنامه‌های توسعه محور در دستور کار قرار دارد.
استاندار گلستان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را یکی از ظرفیت‌ها در مسیر توسعه استان دانست و اظهار کرد:امسال در جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام روستاهای هدف گردشگری گلستان و کشور با ساختار جدید حضور دارند.
همچنین مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اینکه 40 خبرنگار و شبکه های داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می دهند افزود: این حضور فرصتی است که خبرنگاران ظرفیت های استان را را منعکس کرده تا سال های آینده مهمانان بیشتری از گلستان بازدید کنند.
ابراهیم کریمی یاد آور شد:جشنواره امسال با حضور 27 استان در بخش های صنایع دستی،ظرفیت های گردشگری روستایی و موسیقی برگزار می شود.
لازم به ذکر است که این جشنواره از 29 آبان لغایت دوم آذر ماه به مدت چهار روز در شهرستان گرگان، کیلومتر چهار جاده گرگان، آق‌قلا، نمایشگاه بین‌المللی گرگان و چهارم لغایت هفتم آذر به مدت چهار روز در شهرستان گنبدکاووس، میدان بسیج، مجموعه ورزشی المپیک برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز