امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان+تصاویر

بهره برداری از نخستین آب شیرین کن شمال کشور در استان گلستان

آب فاضلاب 4 300x185 - بهره برداری از نخستین آب شیرین کن شمال کشور در استان گلستاناخبار استانی – ترکمن نیوز- مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان از بهره برداری تنها آب شیرین کن شمال کشور در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب شیرین کن بندرترکمن و گمیشان تنها آب شیرین کن شمال کشور است که با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا خریداری شده و هم اکنون در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، محمد هادی رحمتی اظهار کرد : در سال های اخیر و با تبلیغات شرکت های فروش، بازار خرید دستگاه های تصفیه آب در استان رواج یافته و این شرکت ها با بهانه آلوده بودن آب شرب و لزوم تصفیه مجدد آن، مردم را برای خرید این دستگاه ها ترغیب می کنند.

رحمتی ادامه داد: برخی املاح موجود در آب شرب نه تنها خطری برای سلامت جسم ندارد بلکه نبود آن در موارد متعددی زمینه بروز انواع بیماری ها و کمبود ویتامین های مورد نیاز بدن را فراهم می کند.

آب فاضلاب 2 300x185 - بهره برداری از نخستین آب شیرین کن شمال کشور در استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان سرانه بالای مصرف را یکی از مشکلات در تامین آب مردم استان دانست و افزود: با وجود کاهش ذخیره منابع زیرزمینی و کمبود بارش، مردم گلستان چند برابر استاندارد جهانی آب مصرف می کنند.

رحمتی اضافه کرد: به عنوان نمونه در زمان اوج مصرف با کمبود 350 تا 400 لیتر بر ثانیه آب شرب در گرگان روبرو بوده و این در شرایطی است که مصرف روزانه آب در این استان چند برابر سرانه جهانی است.

آب فاضلاب 3 300x185 - بهره برداری از نخستین آب شیرین کن شمال کشور در استان گلستان

رحمتی با بیان اینکه ۸۰ درصد منابع آبی در بخش کشاورزی استفاده می شود، تصریح کرد: ۱۰ درصد این منابع در بخش صنعت و ۱۰ درصد در بخش شرب مورد استفاده قرار می گیرد اما به دلیل مسائل اجتماعی اثرگذاری کمبود منابع آب در بخش شرب بسیار بیشتر از دیگر موارد است.

 

وی با اشاره به این که با استفاده از ظرفیت رسانه ها می توان دیدگاه مردم را نسبت به هدررفت آب تغییر داد، اضافه کرد: آب یک کالای استراتژیک و حیاتی است که با توجه به شرایط کنونی، حفظ این منبع حیاتی جز با مدیریت مصرف امکان پذیر نیست.

آب فاضلاب 1 300x185 - بهره برداری از نخستین آب شیرین کن شمال کشور در استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان با تاکید بر این که فرهنگ صرفه جویی در جامعه باید نهادینه شود، گفت: صرفه جویی در مصرف آب به معنای بهینه و به جا مصرف کردن این ماده حیاتی است و برای نهادینه کردن آن نیازمند یاری رسانه ها هستیم.

 

وی بیان کرد: هم اینک بخش عمده آب مورد نیاز مردم استان از طریق چاه ها تامین می شود و فقط 5 درصد آن از طریق رودخانه های زیارت گرگان و آبسو کلاله است.

 

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز