امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    108817

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:54 | ۰۸ فروردین ۱۴۰۱

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ترکمن نیوز: رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ترکمن گفت: در ایام نوروز سال 1401 تعداد 400 هزار نفر گردشگر نوروزی وارد شهرستان شده و از جاذبه های طبیعی، تاریخی و نوروزگاه ها دیدن کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  حمید منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: علی رغم اینکه شهرستان ترکمن در مسیر ترانزیتی تهران- مشهد قرار ندارد اما با توجه به پتانسیل های موجود قطب گردشگری دریایی در استان گلستان می باشد.

وی افزود: وجود خلیج گرگان در مجاورت جزیره آشوراده، بازارچه های سنتی و فرهنگ غنی قوم ترکمن ساکن این خطه پهناور که کنار دیگر اقوام به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند پیام رسان یکی از قوی ترین فرهنگ های کشور است که برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت دارد.

دبیر اجرایی خدمات سفر شهرستان ترکمن تصریح کرد: با توجه به حجم بالای مسافران و گردشگران در شهرستان تدابیر مناسبی از جمله مراکز اقامتی و پذیرایی، اقامتگاه های سنتی و اسکان فرهنگیان برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

منوچهری بیان کرد: نوروزگاه های مختلف در شهر و روستاهای شهرستان ترکمن شامل غرفه های متنوع از جمله صنایع دستی، غذاها و شیرینی های محلی و بازی های بومی و محلی پذیرای گردشگران هستند.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر با توجه به اینکه شهرستان ترکمن درگیر سیل و ویروس منحوس کرونا بوده است هنرمندان این شهرستان متحمل ضرر و زیان شده بودند اما امسال با تدابیر اندیشیده شده توسط ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان و برپایی نوروزگاه ها و بازارچه های سنتی هنرمندان فعالیت خوبی دارند و امیدواریم بتوانند ضرر چند سال گذشته را جبران نمایند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گفت: بیش از 300 هنرمند در نوروزگاه ها و بازارچه های شهرستان مستقر هستند و صنایع دستی خود را به فروش می رسانند.

وی اظهار داشت: علاوه بر غرفه های موجود در اسکله شهرستان ترکمن، بیش از 50 هنرمند نیز صنایع دستی خود را در این مکان به گردشگران ارائه می دهند.

بر اساس گزارش: جشنواره غذاهای بومی و محلی در سه بخش غذاهای محلی سالم، کیک و شیرینی در فروشگاه سنتی صوفیا واقع در روستای نیاز آباد شهرستان ترکمن با حضور فرماندار، فرمانده سپاه، رئیس میراث فرهنگی، گزدشگری و صنایع دستی، مردم و گردشگران برگزار شد.

گزارش و مصاحبه: آرزو بسیا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز