امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    17461

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    11:18 | ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

110113395 139185274cecec 300x245 - ایران آماده سواپ گاز ترکمنستان به پاکستان استبین المللی-ترکمن نیوز-معاون وزیر نفت با بعید دانستن ساخت خط لوله انتفال گاز تاپی (از ترکمنستان به هند)، گفت: به ترکمنستان اعلام کرده ایم که آماده سواپ (معاوضه) گاز این کشور به پاکستان هستیم که نیازی به سرمایه گذاری زیادی ندارد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران  حمیدرضا عراقی به طرح ساخت خط لوله انتقال گاز تاپی (مسیر ترکمنستانافغانستان– پاکستان-هند) اشاره کرد و افزود: بعید می دانم که خط تاپی، عملیاتی شود.
وی درباره سواپ گاز ترکمنستان به پاکستان، بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن ایران در مرکز منطقه، می توانیم در هر خط لوله انتقال گازی که از اطراف کشور در حال عبور است، شریک شویم.
معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: بر فرض این که خط لوله تاپی تا 10 سال آینده ساخته شود، معلوم نیست که منابع مالی ساخت آن از چه محلی تامین خواهد شد و امنیت آن چگونه تامین می شود.
وی با بیان این که ایران، بهترین مسیر انتقال گاز ترکمنستان به پاکستان است، اضافه کرد: ما قادر هستیم که به سرعت و با کمترین هزینه اضافی، گاز ترکمنستان را گرفته و به پاکستان تحویل دهیم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: ما به ترکمنستان اعلام کرده ایم که آماده انتقال گاز این کشور به پاکستان هستیم، اما هنوز پاسخ ترکمنستان اعلام نشده است.
بنا به این گزارش، ایران اکنون گاز ترکمنستان را به جمهوری آذربایجان سواپ می کند که بر اساس آن در مرز ترکمنستان گاز را دریافت کرده و ما به ازای آن را در مرز جمهوری آذربایجان تحویل می دهد.
خط لوله گازی تاپی (ترکمنستان – افغانستان – پاکستان – هند) یک خط لوله ١٠٧٨ مایلی است که قرار است گاز ترکمنستان را به هند ترانزیت کند. هزینه اجرای این طرح بین 7.5 میلیارد تا ١٠ میلیارد دلار برآورد می شود.
بر اساس طرح اولیه، این خط لوله ظرفیت تحویل ٩٠ میلیون مترمکعب در روز گاز یا ٣٠ میلیارد مترمکعب در سال را دارد.
خط لوله تاپی از میدان گازی دولت آباد ترکمنستان آغاز می شود و موازی …

خبرگزاری اکونومیست

لینک عضویت در کانال

https://t.me/ITNAnews

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز