امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی:

ایجاد همبستگی از وظائف رسانه‌هاست

aks khabar dr shadmehr 1 300x186 - ایجاد همبستگی از وظائف رسانه‌هاست

دیدار خبرنگاران موسسه اصحاب رسانه با امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس

ترکمن نیوز:  نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها باید با ایجاد همبستگی میان اجزای جامعه و پاسخ به نیاز‌های محیطی، مسئولیت انتقال میراث اجتماعی از نسلی به نسل دیگر را برعهده گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن،  امانقلیچ شادمهر در دیدار با اعضای هیات مدیره موسسه اصحاب رسانه استان گلستان، با تاکید بر اینکه رسانه‌ها، تار و پود زندگی اجتماعی ما را تشکیل می‌دهند، افزود: در دنیای امروز جایگاه رسانه، تنویر افکار عمومی و ایجاد فضاهای مناسب برای گفتگو و نقد سالم و سازنده است.
وی با اشاره به اینکه نمیتوان نقش رسانه‌های جمعی را در زندگی امروزی نادیده گرفت، اظهار داشت: رسانه‌ها با توجه به نقش و جایگاهی که دارند در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… می‌توانند افکار عمومی را به گونه‌ای هدایت کنند که باعث توسعه جامعه شود.
عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ها همواره در جوامع مختلف رابط بین مردم و مسوولان شناخته شده‌اند، افزود: بر این اساس ارتباط بین نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه باید دوسویه باشد، نه اینکه یک نماینده بخواهد تنها و یک جانبه اطلاعات، اخبار و عملکردش از سوی رسانه‌ها انعکاس دهد، اما از طرف دیگر پاسخگوی سووالات رسانه ها و افکارعمومی نباشد.
شادمهر افزود: بازخورد تعامل دوسویه رسانه با نمایندگان مجلس نیز در نهایت منجر به این خواهد شد که اطلاعات آنان نسبت به مسایل و مشکلات موجود جامعه بالاتر رفته و در گام بعدی نیز می‌توانند با فراغ بال و در فرصتی مناسب نسبت به رفع آن اقدام کنند.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه غرب استان، گفت: اگر مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی در کشور فعال هستند، انتخابات هم یکی از ارکان اساسی دموکراسی است و در واقع این دو تکمیل کننده یکدیگرهستند.
وی، افزود: زندگی در دنیای امروز بدون رسانه قابل تصور نیست و رسانه ها باید توقعات و دیدگاه‌های مردم را از نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و سایر افرادی که انتخاب می شوند، مطرح کنند.
شادمهر با بیان اینکه امروزه علم ارتباطات و رسانه بسیار پیشرفت کرده و اخبار و رویدادهای بین المللی با تنها یک کلیک از یک سوی جهان به سوی دیگر منتقل می شوند، تصریح کرد: بر همین اساس با توجه به رشد فناوری و پیشرفت علوم و فنون روز، یکی از ابزارهایی که می تواند در دنیای کنونی مهم تلقی شود رسانه ها هستند.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: با توجه به کارکردهای متنوع رسانه‌های جمعی، همچون آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، ایجاد انسجام اجتماعی، نظارت بر عملکرد مسئولین و فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت عمومی و نظارت همگانی، می‌توانند جایگاه در خور اعتنائی در تکامل و نهادینه‌سازی شاخص‌ها و عناصر بنیادین ساختار سیاسی جامعه داشته باشند.
وی، ادامه داد: رسانه‌های مختلف اعم از مکتوب و مجازی به عنوان یکی از نهاد‌های مهم جامعه با تأثیری که بر عقاید و آرا و دیگر ابعاد زندگی بشر دارند، تعیین کننده چشم‌انداز افراد جامعه هستند.
در این جلسه مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان نیز با بیان اینکه رسانه‌ها همواره در تحولات جامعه اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش تاثیرگذاری دارند، گفت: تعامل و ارتباط مسئولان و اصحاب رسانه بایستی حفظ و تقویت شود.
غلامرضا ولی پور با بیان اینکه در عصر حاضر رسانه‌ها می‌توانند در فرآیند توسعه نقش آفرین باشند، افزود: تعامل مدیران و مسئولان با اصحاب رسانه می‌تواند در ایجاد شفافیت و اعتمادسازی عمومی تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های فصلی مجمع نمایندگان استان با اصحاب رسانه می‌تواند در راستای بررسی و رفع چالش و مشکلات استان موثر باشد، گفت: همراهی کردن نمایندگان استان با رسانه‌ها و آشنایی بیشتر با مشکلات استان باعث می‌شود تا آنان نیز در تصمیم‌گیری خود در صحن مجلس قوی‌تر عمل نمایند.
ولی پور در خصوص روند شکل‌گیری موسسه اصحاب رسانه استان گلستان نیز توضیحاتی ارائه کرد و افزود: این موسسه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 1010 در اداره ثبت موسسات به ثبت رسمی رسیده است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز