امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

727299 orig 300x192 - اولین همایش شعر با گویش اقوام گلستان برگزار شداخبار فرهنگی- تورکمن نیوز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برپایی اولین همایش شعر با گویش اقوام گلستان با عنوان «چهل آینه اقوام» با حضور پرشور اقوام و آحاد مردم همیشه سرافراز استان گلستان در شامگاه دوشنبه ٦ اسفند ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری اظهار کرد: این همایش به همت و همدلی آن اداره کل و انجمن های ادبی استان گلستان و با هدف تحکیم وحدت اقوام در استان گلستان و شعر خوانی با گویش مادری و توجه به فرهنگ و فولکلور اقوام پرشمار ساکن در استان برپا شد.

وی با اشاره به اینکه امید است در سال آینده بتوانیم این همایش را در سطح ملی برگزار کنیم، ادامه داد: در این همایش فرهنگی و ادبی جمعی از شاعران به نوبت با گویش های تبری، ترکمن، سیستانی، استرآبادی، آذری، بلوچی،کتولی، ترک قزلباش، سبزواری، فندرسکی، قزاق به شعرخوانی پرداختند.

این مدیر استانی، اظهار کرد: در بخشی از این همایش خاطره انگیز، جمعی از شاعران و شرکت کنندگان در مراسم با پوشش لباس محلی خود بر روی صحنه حاضر شدند و به صورت دسته جمعی سرود وحدت را با اجرای قطعه ماندگار «ای ایران» سردادند.

وی افزود: در بخش پایانی این همایش باشکوه از ابراهیم شیخ ویسی(سیستانی) ، آنادردی عنصری(ترکمن)، فریبا زینالی(ترک قرلباش) ، محمدعلی هزارجریبی(تبری) ، اسماعیل مزیدی (علی آبادکتول) ، کوروش نادرخانی( فندرسکی) ، حمید احمد زاده (آذری) و مهدی شریف موسوی(استرآبادی) به پاس تلاش برای احیاء فرهنگ و ادب اقوام گلستان تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در خاتمه اظهار کرد: اجرای موسیقی لله خوانی ترکمن، اجرای در فضای باز موسیقی سیستانی و تک خوانی گویش گالیکشی از دیگر برنامه های اجرا شده در این همایش باشکوه بود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز