امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اهل سنت گنبدکاووس ۱ 300x188 - اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) به علت عدم خودباوری کشورهای مسلمان استترکمن نیوز: امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) و نیز ظلم‌هایی که در حق مسلمین می‌شود به علت عدم خودباوری کشورهای مسلمان است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  حاج عبدالکریم آخوند جاور در سخنان پیش از نماز عبادی جمعه با اشاره به اهانت مجدد یک مجله فرانسوی “شارلی ابدو” به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) و بی تفاوتی برخی کشورهای قدرتمند مسلمان نسبت به امر اظهار داشت: این نشریه فرانسوی با باز نشر کاریکاتور توهین آمیز نسبت به پیامبر اکرم (ص)، به نور قلب بیش از یک میلیارد و 700 هزار مسلمان جهان بی احترامی کرده است. اگر کشورهای مسلمان به قدرتی که در انسجام و همدلی آنها نهفته است پی برده و به خود باوری برسند آنان اجازه تکرار چنین اعمالی را نسبت به اعتقادات مسلمین به خود راه نمی‌دادند.

آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: ببنید چند کشور اسلامی و قدرتمند نسبت به توهین این مجله فرانسوی عکس‌العمل نشان داد و آن را محکوم کرد و یا به دولت فرانسه تذکر داد. مگر در دنیا کم کشور مسلمان داریم!

وی افزود: اگر روسای کشورهای قدرتمند مسلمان به اینگونه جریانات یک دل، یک صدا و هماهنگ عکس‌العمل نشان داده و در قدم اول روابط اقتصادی خود را با این کشور را قطع می کردند اقتصاد آن کشور فلج می شد و دولت آنها نیز نه ظرف یکسال بلکه ظرف 10 روز سقوط می‌کرد.

6 300x188 - اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) به علت عدم خودباوری کشورهای مسلمان است

جاور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در کشور چین کمونیست با برنامه ریزی، کودکان مسلمان را از مادران شان جدا کرده و آنان را با افکار و عقاید کمونیستی شستشوی مغزی می دهند، زنان و مردان مسلمان بخصوص ترکمن های طایفه “ایغور” را هم جدا کرده به اردوگاه های کار اجباری می فرستند. آنها فقط به جرم مسلمان بودن مورد آزار و اذیت روحی و جسمی قرار گرفته و بسیاری هم اعدام می شوند.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت: رسانه‌ها و فضای مجازی را بررسی کنید، کدامیک از کشورهای مسلمان نسبت به این عمل دولت چین اعتراض و یا آن را محکوم کرده است.

وی افزود: ما مسلمانان وظیفه داریم در برابر کشور و یا دولت‌هایی که با اهانت کنندگان به دین، ایمان و مقدسات مان برخورد نمی‌کنند بایستیم، از اسلام و اعتقاداتمان دفاع کرده و بی تفاوتی آنان را محکوم کنیم.

آخوند عبدالکریم جاور با اشاره به آیاتی از سوره توبه تصریح کرد: خداوند می‌فرماید، اگر انسانی از شما کمک خواست به کمک او بشتابید؛ این انسان‌ها “ایغورها “، اسلام و پیامبر (ص) را دوست دارند. پس براساس این آیه شریفه؛ هر جایی مسلمانی از ناحیه کفار مورد ظلم و ستم قرار گرفت لازم است که تا حد توان برادر مسلمان خود را یاری و حمایت کنیم.

8 300x188 - اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) به علت عدم خودباوری کشورهای مسلمان است

وی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از دلایل و ضعف‌های عمده بیشتر ملل جهان اسلام در مقابله به اسلام ستیزی برخی از کشورها، سیاست مصرف گرایی و وابستگی اقتصادی به کشورهایی امثال چین است. می ترسند که اگر عمل غیر انسانی دولت چین را محکوم کنند حمایت ها و صادرات کالاها را به آن کشور قطع کند… قطع کند؛ مگر چه اتفاقی قرار است بافتد؟ آنها برای رشد اقتصادی شان بیشتر به ما نیاز دارند!

وی افزود: قطع مناسبات اقتصادی بخصوص در بحث کالاهای مصرفی با اینگونه کشورها باعث خواهد شد که مسلمین به خود بیایند و با برنامه ریزی و خود باوری به خود کفایی اقتصادی برسند.

وی در انتهای سخنان خود با بیان اینکه بی عدالتی و ظلم هایی که در سال های اخیر در حق مسلمین جهان شده و بی توجهی و سکوت قدرت های جهان اسلام، جان و دل مسلمین را به درد آورده، اظهار داشت: خداوند به همه مسلمانان بخصوص مردم ایغور چین کمک کند تا از بند اردوگاه های بیگاری و ظلم رهایی یابند و توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر (ص) را به جزای اعملشان برساند.

خبرنگار: مصطفی صبوحی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز