امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس:

انفاق و شاد کردن دل مومن بزرگترین عبادت است

photo ۲۰۱۸ ۰۴ ۲۸ ۲۰ ۳۸ ۴۱ 300x202 - انفاق و شاد کردن دل مومن بزرگترین عبادت استگنبدکاووس-ترکمن نیوز- امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با توصیه به مردم نسبت به عمل به اعمال پسندیده الهی و سنت های پیامبر(ص) گفت: ماه شریف شعبان بهترین فرصت برای تقویت ایمان و استقبال از ماه پرفیض رمضان است و بزرگترین عبادات در این ایام انفاق و شاد کردن دل مومنین است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایرانع حاج آخوند عبدالباسط نوری زاد در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی جمعه این هفته 7 اردیبهشت ماه 97 اظهار داشت: ام المومنین حضرت عایشه (رض) از پیامبر (ص) روایت کرده اند که ایشان در ماه رمضان شریف یک ماه کامل روزه می گرفتند و در سایر ماه های مبارک مثل رجب و شعبان را در بیشتر روزها را روزه گرفته و به عبادت مشغول بودند.

وی با تاکید بر اینکه مسلمین باید قدر این ایام متبرک و پر فضیلت را بدانند تصریح کرد: دستگیری، انفاق و گذشت نسبت به برادر دینی در جهت رضایت خداوند و پیامبر (ص) از اجر و پاداشی برخوردار است که حد و حدودی برآن متصور نیست.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: انفاق در راه خداوند یعنی بخشیدن مال، دارایی و دستگیری از فقرا و مساکین و یا کمک در جهت امور عام المنفعه در حد استطاعت است.

حاج آخوند عبدالباسط نوری زاده افزود: پیامبر (ص) می فرماید؛ چنانچه شخصی گره ای از مشکلات برادر مومن خود را برای رضایت الله متعال باز کند و دل مومنینی را شاد کند، خداوند در روز قیامت مشکلات وی را حل و گناهانش را عفو خواهد کرد.

وی با اشاره به تورم و گرانی مایحتاج عمومی و وضعیت نامناسب معیشتی حاکم بر بسیاری از خانواده گفت: برادران عزیز؛ در این شرایط خاص که فقر و تنگدستی برخی از مردم جامعه ما را تحت فشار قرارداده ، بر همه ما واجب است برای حل مشکلات برادران دینی خود همت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه؛ پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با هماهنگی، برنامه ریزی و شناسایی خانواده های نیازمند دست آنان را بگیریم افزود: در امر انفاق اولویت را به، بستگان، اقوام و نزدیکان قرار دهید که محبت قلبی را بین شماها نهادینه خواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به اینکه یکی از اساسی ترین شاخصه های دین اسلام رافت و گذشت است، گفت: امروزه مردم جامعه بسیار زود رنج و تند خو شده اند و این موضوع مشکلات متعددی را برای مردم بوجود آورده است.

حاج آخوند عبدالباسط نوری زاد افزود: شکیبایی، گذشت و خوش خلقی نسبت به مردم یکی از صفات انسان های با ایمان است.

وی در انتهای سخنان خود روز معلم را به جامعه فرهنگیان که انسان سازان نسل های بعدی هستند تبریک گفت و افزود: نقش حساس و کلیدی معلمین به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم است و معلمین رسالت انبیاء را برای مردم ایفاء می کنند.

خبرنگار: مصطفی صبوحی                                انتشاردهنده: یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز