امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

رئیس اداره سوادآموزی گنبدکاووس خبر داد:

انتخاب گنبدکاووس به عنوان شهرستان برتر گلستان در سوادآموزی

shirighaboos 7d 300x229 - انتخاب گنبدکاووس به عنوان شهرستان برتر گلستان در سوادآموزیگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  رئیس اداره سوادآموزی گنبدکاووس گفت: شهرستان گنبدکاووس در میان 14 شهرستان استان گلستان به عنوان شهرستان برتر در حوزه سوادآموزی انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  ایرنا،حاجی قربان شیری قابوس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما به مناسبت هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی افزود: پوشش کامل حجم ابلاغی در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال و جدب و ثبت نام 41 نفر، افزون بر حجم ابلاغی در دوره سوادآموزی در سالجاری از جمله شاخص های انتخاب این شهرستان به عنوان شهرستان برتر در حوزه سوادآموزی بوده است.
وی در توضیح این مطلب گفت: سهمیه ابلاغی شهرستان گنبدکاووس برای جذب سوادآموز، امسال یک هزارو 823 نفر در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال و نیز افغان ها بود که 41 نفر بیش از حجم ابلاغی جذب کلاس های سواد آموزی شده و توسط 260 آموزش دهنده در حدود 90 روستا و دو شهر گنبد و اینچه برون، آموزش سواد به آنها در حال انجام است.
وی افزود: برگزاری کامل جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی و گروه بهبود کیفت سوادآموزی و پیگیری و اجرای مصوبات آن و نیز تلاش برای توانمندسازی آموزش دهندگان با تشکیل کلاس های توجیهی از دیگر شاخص ها برای انتخاب گنبدکاووس به عنوان شهرستان برتر گلستان در زمینه سوادآموزی است.
وی افزود: بررسی کتب با استفاده از مدرسان توانمند شهرستان و بازدیدهای مرتب و منظم از طرح های تشکیل شده در جهت بهبود کیفیت کلاس های درس که از سوی دست اندرکاران امر سوادآموزی انجام شد نیز در دستیابی این شهرستان به عنوان شهرستان برتر استانی موثر بود.
رئیس اداره سوادآموزی گنبدکاووس با اشاره به ثبت نام از یکصد نفر از سوادآموزان دوره انتقال برای آموزش رایانه در گنبدکاووس و آغاز برنامه های آموزشی آنان در آینده نزدیک، گفت: این برنامه برای نخستین بار در حال اجراست و شهرستان گنبدکاووس به عنوان پایلوت اجرای آن در استان گلستان انتخاب شده است.
وی افزود: علاوه بر فعالیت های آموزشی، برخی فعالیت های مکمل برای سوادآموزان از جمله خواندن با خانواده به تعداد 360 نفر در دوره سوادآموزی، حلقه های کتابخوانی به تعداد 240 نفر برای دور انتقال و مسابقه انشا نویسی به مناسبت هفت دی سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی در بین سوادآموزان دوره انتقال برای 500 نفر برگزار شد.
بر اساس سرشماری سال 95 تعداد 11 هزار 811 نفر بیسواد بین 10 تا 49 سال در شهرستان گنبدکاووس که حدود 350 هزار نفر جمعیت دارد، شناسایی شده است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز