امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    37915

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    17:09 | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

photo ۲۰۱۸ ۱۰ ۱۶ ۱۲ ۲۸ ۴۸ 3 300x192 - امضا تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد با استانداری گلستانگلستان-ترکمن نیوز-  تفاهم نامه فرهنگی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری گلستان امروز سه شنبه در پایان نشست شورای اداری استان به امضای سیدعباس صالحی و سیدمناف هاشمی رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  این تفاهم نامه هشت ماده ای با توجه به اهمیت توسعه فرهنگی و سیاست های فرهنگی دولت تدبیر و امید برای عدالت در توزیع امکانات و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و دینی در کشور و تعیین اهداف و برنامه های سه ساله با اعتبار 531 میلیارد ریال منعقد شد.
از جمله موضوعات این تفاهم نامه توسعه فعالیت های فرهنگی ، هنری و دینی در حوزه های مختلف با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی ، هنری و همچنین هم مرز بودن این استان با کشور ترکمنستان، تکمیل و تجهیز طرح های نیمه تمام، تملک دارایی های سرمایه ای فرهنگی و هنری استان ، توجه به فرهنگ و هنر اقوام و بهره گیری از ظرفیت های آن ها در راستای وحدت و انسجام فرهنگ ملی و توسعه و تقویت زیرساخت های آموزشی تخصصی و فضاهای فرهنگی و هنری گلستان است.

photo ۲۰۱۸ ۱۰ ۱۶ ۱۲ ۲۸ ۴۹ 300x192 - امضا تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد با استانداری گلستان

در این تفاهم نامه همچنین بر همکاری و حمایت معاونت های فرهنگی، هنری، مطبوعاتی، توسعه مدیریت و منابع، قرآن و عترت و سازمان سینمایی، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نهاد کتابخانه های عمومی، صندوق اعتباری هنر، ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه های مرتبط تاکید شده است.
همچنین افزایش سالانه اعتبارات فرهنگی اداره کل استان، تأمین اعتبار تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری گرگان و اعتبار تکمیل نمایشگاه محصولات فرهنگی، اعتبار تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری استان، کمک به تأمین زمین و احداث خانه مطبوعات، کمک به تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و کتابخانه‌های کانون‌، حمایت از تولید فیلم کوتاه داستانی و مستند با موضوعات آسیب‌های اجتماعی ویژه استان و دوره‌های آموزشی فیلم‌سازی استاد محور از جمله تعهدات استانداری در این تفاهم نامه است.
اعتبار این تفاهم نامه از زمان امضای تفاهم نامه تا پایان اسفند ١٣٩٩ به مدت سه سال است که با توافق طرفین یا قائم مقام قانونی آن ها قابل تمدید است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از امضای این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت: بر اساس این تفاهم نامه مبتنی بر چشم انداز سه ساله فرهنگی استان گلستان امیدواریم با اجرای کامل آن شاهد رونق هر چه بیشتر فرهنگ در این استان باشیم.

 

گردآوری:گروه خبری ترکمن نیوز

https://turkmensnews.com

منبع:irna

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز