امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    29239

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:56 | ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

خباز 300x200 - استاندار خراسان شمالی نیامده باید برود؟!اخبار راز و جرگلانتورکمن نیوز انتخاب استاندار خراسان شمالی طی چندماه گذشته به یکی از سوژه های داغ استان تبدیل شده بود و سرانجام یک شنبه هفته جاری محمدرضا خباز توانست به عنوان استاندار جدید خراسان شمالی از هیأت وزیران رأی اعتماد بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران،  نکته قابل تامل همزمانی انتصاب محمدرضا خباز با قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

محمدرضا خباز، زاده 28 تیرماه 1333 در کاشمر است و طبق قانون جدید جزو مشمولان قانون منع بکارگیری بازنشستگان قرار می گیرد.

این موضوع از روز گذشته به دغدغه ای برای افکار عمومی تبدیل شده که در اولین واکنش، نماینده مردم اسفراین در مجلس گفته است: ممنوعیتی برای کار محمد رضا خباز به عنوان استاندار در خراسان شمالی وجود ندارد.

هادی قوامی با بیان اینکه پروسه بررسی و تایید قانون توسط شورای نگهبان زمان بر است، اضافه کرده احتمال دارد نمایندگان و استانداران از این امر مستثنی شوند.

وی ادامه داده خباز حداقل تا پایان دولت روحانی و تا سال 1400 به عنوان استاندار خراسان شمالی خواهد بود.

اما علی قربانی، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان در واکنشی متفاوت در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: اگر شورای نگهبان قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشسته ها را تصویب کند 18 استاندار در شرف بازنشستگی هستند که خباز جزو آنان است.

در عین حال قربانی اظهار کرد: دولت تصمیم می گیرد که “خباز” برود و یا بماند و استان خراسان شمالی از قانون مستثنی نیست.

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان نیز در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: ملاک برای بازنشستگی سنوات خدمت فرد است و من از سنوات خدمت “خبار”، استاندار جدید اطلاعی ندارم.

حال باید منتظر روزهای آینده و نظر شورای نگهبان در خصوص ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان بود که سرنوشت انتصاب جدید دولت در خراسان شمالی به کجا ختم خواهد شد؟ آیا شورای نگهبان، استانداران را از قانون منع بکارگیری بازنشستگان مستثنی خواهند کرد؟ آیا محمدرضا خباز می تواند به کار خود در استانداری ادامه بدهد یا مجبور خواهد شد که استانداری را رها کند.

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

منبع: atraknews.com

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز