امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

shahrdarturkmensnews 25F 300x200 - اجرای پروژه فاضلاب شهری و کمربندی شرقی اولویت‌های شهرداری گنبدکاووس در سال 97گنبدکاووس-ترکمن‌نیوز- شهردار گنبدکاووس اجرای پروژه فاضلاب شهری و کمربندی شرقی را در زمره اولویت‌های شهرداری گنبدکاووس در سال 97 عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران، منصور طعنه‌گنبدی بعد از ظهر امروز در جمع مردم گنبدکاووس با اشاره به اقدامات اثرگذار شهرداری در سال گذشته و برنامه‌ریزی کلان برای سال 97، اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم اقدامات زیربنایی خوبی را در کنار همه اقدامات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی اجرایی کنیم که حاصل حمایت مردم و مسوولان شهرستان از شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 10 دستگاه مینی‌بوس باکیفیت «ایسوزو» که در داخل کشور مونتاژ می‌شوند برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی شهری خریداری کرده‌ایم، افزود: با حمایت وزارت کشور این مینی‌بوس‌ها به صورت تمام قسط و با تسهیلات بانکی چهار درصد و به میزان 18 میلیارد ریال خریداری شده است.

*تعداد 200 سواری پژو و سمند برای استفاده تاکسیرانی گنبدکاووس با تاکسی‌های فرسوده جایگزین شد

شهردار گنبدکاووس با تاکید بر اینکه از این 10 دستگاه مینی‌بوس، پنج دستگاه به شهرداری گنبدکاووس تحویل شده است، خاطرنشان کرد: پنج دستگاه دیگر در کارخانه در حال مونتاژ نهایی است که به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گنبدکاووس الحاق خواهد شد.

طعنه گنبدی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر ناوگان تاکسیرانی را نیز نوسازی کرده‌ایم، ادامه داد: تعداد 200 دستگاه خودروی سواری پژو و سمند برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی تاکسیرانی گنبدکاووس با تاکسی‌های فرسوده شهرستان جایگزین شده است که در سطح استان کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه آسفالت خیابان‌های محله «سیدآباد» و «بدلجه» نیز بالغ بر 300 میلیون تومان هزینه برای شهرداری در بر داشته است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با توسعه مناطق کمتر برخوردار و محلات هدف در طرح شهید شوشتری به توسعه متوازن در سطح شهر ادامه بدهیم.

شهردار گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در حال حاضر پیگیر دو طرح اساسی و مهم در سطح شهر گنبدکاووس هستیم که هیچ کدام وظیفه شهرداری نیست، اضافه کرد: این دو طرح از آنجا که با زندگی مردم شهر عجین شده است شورای شهر و شهرداری با کمال افتخار و میل آنها را پیگیری و دنبال می‌کنند.

طعنه‌گنبدی نخستین طرح از این دو طرح اساسی و مهم را اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه آن در شهر گنبدکاووس دانست و افزود: دومین طرح بزرگ نیز اجرای کمربندی و یا کنارگذر شرقی گنبدکاووس به طول 11 کیلومتر است که فاز اول آن را نیز با اعتبارات و بودجه شهرداری اجرایی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در 6 کیلومتر نخست این کمربندی که آسفالت آن نیز اجرا شده است در حال حاضر تردد هم برقرار است، تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که پنج کیلومتر باقیمانده را در دو فاز اجرایی کنیم که فاز ابتدایی دو کیلومتر تا جاده «آق‌آباد» و سه کیلومتر بعدی تا جاده اینچه‌برون که این پیشنهاد به تائید معاون وزیر راه نیز رسیده است.

شهردار گنبدکاووس با بیان اینکه البته اجرای این بخش از مسیر الزامات دیگری نیز دارد، گفت: بخشی از مسیر دارای معارض است که باید از مردم خریداری شود و بخشی دیگر از مسیر نیز نیازمند یک پل با دهانه حداقل 60 متر بر روی رود دارد که خود یک پروژه نسبتا بزرگ است.

طعنه‌گنبدی اجرای این کنارگذر و کمربندی در شرق گنبدکاووس را یکی از تحولات بزرگ در حوزه‌های مختلف این شهر برشمرد و ادامه داد: اگر این طرح به درستی اجرا شود دیگر هیچ ماشین سنگینی وارد شهر نمی‌شود و از اتفاقات نامبارکی همچون ترافیک، تهدیدات و خطرهای انسانی و همچنین آسیب به بافت تاریخی محوطه برج قابوس نیز جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جریان بازدیدی که معاون ساخت و توسعه وزیر راه و شهرسازی از این منطقه داشته است اداره کل راه و شهرسازی به عنوان متولی اجرای طرح انتخاب شده است، تصریح کرد: این اداره کل نیز در حال حاضر مشاور اجرای پروژه را انتخاب و در حال مطالعه نهایی برای اجرای پروژه است که البته ما نیز به دلیل اهمیت بسیار زیاد این طرح در حد وسع و تعهدی که به معاون محترم وزیر و مردم عزیزمان کرده‌ایم در اجرای آن ایفای نقش خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

گردآوری: گروه خبری ترکمن‌نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز