امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    12656

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:52 | ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گنبدکاووس-ترکمن نیوز-  طرح ملی ‘ایران مهارت’ ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول با هدف آموزش مهارت های کسب و کار و آشنایی با رشته های فنی و حرفه ای از امروز سه شنبه در مدارس شهرستان گنبدکاووس درشرق گلستان آغاز شد.

razaghi 8e 300x225 - اجرای طرح ملی ایران مهارت در مدارس گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمهای ایران،  در آئین آغاز متمرکز این طرح در دبیرستان دخترانه دوره اول ‘کمک جعفربای’ این شهر، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: هدف از اجرای این طرح ملی آشنایی دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول با رشته های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی به علاقمندان است.
فرج الله رزاقی به اجرای این طرح ملی در 6 استان گلستان، سمنان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و نیز شهرستان های تهران بزرگ اشاره کرد و افزود: در این طرح هر یک از دانش آموزان بین 20 تا 60 ساعت آموزش دیده و در پایان نیز گواهینامه رشته مهارتی دریافت می کند.
وی، تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول گنبدکاووس را حدود 16 هزار نفر اعلام کرد و افزود: براساس سهمیه اولیه 15 تا 20 درصد دانش آموزان شهرستان در طرح ملی ایران مهارت شرکت می کنند.
رزاقی، ایجاد انگیزه و تغییر نگرش در دانش آموزان و اولیای آنان برای انتخاب رشته های فنی و کار و دانش را از دیگر اهداف اجرای این طرح ملی ذکر کرد و گفت: هزینه هر ساعت آموزش در این طرح هشت هزار ریال پیش بینی شده که توسط خانواده ها پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، کمال الدین نظرنژاد معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز با طرح این ادعا که هم اکنون 14 هزار دانش آموخته دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این شهرستان بیکار هستند، گفت: باید نگرش خانواده ها و دانش آموزان به تحصیل در رشته های تجربی تغییر یافته و به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش سوق یابد.
محمدرضا ملکان رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس نیز در سخنانی، کوتاه ترین مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان را مهارت آموزی دانست و گفت: با اجرای طرح ایران مهارت؛ دانش آموزان براساس توانمندی و علاقه با انتخاب درست رشته تحصیلی متناسب با بازار کار آینده آشنا می شوند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز