امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    16806

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:59 | ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Abf 3O 300x178 - اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب 6 شهر گلستانگلستان– ترکمن نیوز- مدیر اجرای طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: هم اینک در 6شهر استان شبکه جمع آوری فاضلاب اجرایی شده که در بندرترکمن و کردکوی در مدول اول به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، براساس اعلام روز دوشنبه آبفا هدیه آقاخانی اظهارکرد: گسترش شبکه های جمع آوری فاضلاب از ورود آلودگی به رودخانه ها و اثرات سوء آن بر طبیعت و محیط زیست جلوگیری می کند.
وی با بیان اینکه در گذشته فاضلاب به روش سنتی و با حفر چاه دفع می شد، تصریح کرد: این روش موجب آلودگی آب های زیرزمینی می شود و با رشد جمعیت و توسعه واحدهای مسکونی و به منظور حفظ منابع طبیعی و گسترش بهداشت شبکه جمع آوری فاضلاب به عنوان زیرساخت شهری باید اجرایی شود.
مهندس آقاخانی در خصوص اجرای شبکه فاضلاب شهرهای استان افزود: شبکه های فاضلاب کردکوی و بندرترکمن برای مدول 2 در دست اقدام و در انتظار تامین اعتبار است.
به گفته وی؛ پروژه جمع آوری فاضلاب در بخشی از شهرهای گرگان و بندرگز نیز اجرا و در حال تکمیل بوده و در آزادشهر، گنبدکاووس و علی آبادکتول در دست اقدام است.
مدیر اجرایی طرح های فاضلاب آبفا گلستان یادآور شد: اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر و بندرگز از طریق تامین مالی منابع عمرانی و در علی آبادکتول و کردکوی از طریق منابع عمرانی و فاینانس داخلی(ماده 56) انجام خواهد شد.
وی گفت: 99 درصد از مجموع فاضلاب را آب تشکیل می دهد به همین دلیل بخش زیادی از آب بازیافتی توسط تصفیه خانه های فاضلاب به چرخه طبیعت بازمی گردد.
آقاخانی اضافه کرد: آب تصفیه شده از فاضلاب را می توان برای آبیاری محصولاتی که بصورت خام استفاده نمی شود، بکار برد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

https://t.me/ITNAnews

لینک عضویت کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز