امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    75808

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:15 | ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ریلی اینچه برون به گنبدکاووس ترکمن نیوز 300x125 - اتصال خط ریلی اینچه برون به گنبدکاووس باید جزو برنامه های اصلی این شهرستان باشدترکمن نیوز:  معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: اتصال ریلی اینچه برون به گنبدکاووس باید جزو سیاستهای شهرستان گنبدکاووس باشد و در خصوص تملک اراضی محدوده مسیر راه آهن ظرف 6 ماه اقدامات لازم انجام شود غراوی افزود: با منتفی شدن احداث خط ریلی گرگان به مشهد در گام بعدی اتصال ریلی اینچه برون به شاهرود پیگیری خواهد شد..

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛میرمحمد غراوی در جلسه پیگیری، هماهنگی و برنامه ریزی پروژه های عمرانی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی مسکن محرومان و مسکن سیل زدگان در شهرستان گنبدکاووس یادآور شداحداث 3000 واحد مسکن، سهمیه استان گلستان است که 500 واحد آن در گنبدکاووس برای مردم تحت پوشش ارگانهای حمایتی با تخصیص 25 میلیون تومان وام بلاعوض و 40 میلیون تومان تسهیلات بانکی ساخته خواهد شد و مراحل تامین زمین در تقی آباد شهرستان گنبدکاووس درحال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه بخشداران و دهیاریها در احداث واحدهای مسکونی محرومان سرانه ها را نادیده بگیرند افزود: برای کمک به مردم، بخشداران مکلفند، دستور دهند دهیاران هزینه پروانه را نگیرند، در عوض از محل اعتبارات سازمان همیاریها و تسهیلات روستایی کمک دهیاریها جبران خواهد شد و همچنین بخشداران در خصوص ماشین آلات مورد نیاز بخش و روستاها اعلام نیاز کنند.

غراوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزایای شهر شدن روستاها در برخورداری از اعتبارات شهری اظهار داشت: فرمانداری، روستاهای بالای 3000 نفر را برای شهر شدن پیشنهاد دهد.

وی با اشاره به نقش شهرداری و دهیاری در افزایش تولید در سال جهش تولید افزود : تسهیلات روستایی تا سقف 2 میلیارد تومان به طرحهای تولیدی معرفی شده از سوی دهیاریها و شهرداریها با کارمزد کم و صفر درصد در مناطق مرزی اختصاص می یابد.

غراوی با اشاره به لزوم تعریض جاده ارتباطی گنبد به مرز اینچه برون بر حل و فصل موانع تکمیل احداث مسیر کمربندی نیز تاکید کرد و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: میدان فراغی به سمت آق آباد نیز باید آسفالت شود و تامین اعتبار جاده مرز به پاسگاه توسط بخشداری پیگیری شود و احداث پل بایلر هم در دستور کار قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه شبکه فاضلاب شهری گنبدکاووس با توجه به سیل سال گذشته در حال حاضر غیر قابل استفاده است از اختصاص اعتبار 20 میلیارد تومانی در سال جاری برای نوسازی و اتصال شبکه فاضلاب شهری گنبدکاووس خبرداد و گفت شبکه فاضلاب شهری باید از تصفیه خانه آغاز و مرحله به مرحله در شهر انجام شود.

غراوی همچنین بر پیگیری تخصیص سهم هیئت های ورزشی گنبدکاووس بویژه والیبال و فوتبال از اعتبارات 5 میلیارد تومانی تخصیصی سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به هیئت های ورزشی استان تاکید کرد و در ادامه گفت: تملک زمین منابع طبیعی به نفع شهرداری برای تکمیل پروژه 5400 اصله نهالی شهرداری پیگیری شود
معاون عمرانی استاندار گلستان یادآور شد: شهرداری می تواند بر حمل زباله ها شهری و روستایی و نخاله های ساختمانی ظرف مدت یک ماه مدیریت کند و لایروبی رودخانه ها نیز توسط دستگاههای متولی انجام شود.

 

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز