امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    37217

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:29 | ۱۵ مهر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

gomishan 15m 300x210 - آیین فارغ التحصیلی طلاب مدرسه علوم دینی محمدیه کملر گمیشان برگزار شدگمیشان-ترکمن نیوز-  آیین فارغ التحصیلی جمعی از طلاب مدرسه علوم دینی محمدیه کملر با حضور علما، روحانیون، مسئولین و اقشار مختلف مردم متدین شهرستان گمیشان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  به نقل از رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه در این مراسم ضمن تبریک فارغ التحصیلی جمعی از طلاب این مدرسه علوم دینی با اشاره به آیات قرآن کریم، سه روش: حکمت، کلام احسن و پرهیز از مجادله را مهم ترین وظیفه انبیاء الهی در دعوت مردم به حق و دین مبین اسلام بیان نمود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اینکه، علما و روحانیون وارثان انبیاء هستند، افزود: این سه روش می تواند الگوی بسیار مناسبی برای وظایف علما قرار بگیرد تا با بهره گیری از آن در جامعه اثرگذار باشند.

وی منظور از حکمت را کلامی همراه با دانش، استدلال و منطق بیان نمود و تصریح کرد: اگر کلامی مستدل و منطقی باشد تاثیرگذاری آن بسیار زیاد است و می تواند پاسخگوی شبهات ایجاد شده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه بیشترین خطابات قرآن کریم را به افراد دارای عقل و تفکر عنوان کرد و افزود: عالم کسی است که معارف و احکام دین را خوب بفهمد و بتواند به جامعه تحویل بدهد و اگر کسی خودسازی و تهذیب نفس داشته باشد، خداوند به او حکمت و دانش نصیب خواهد کرد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی اگر عالمی بخواهد مانند 30 سال گذشته سخن بگوید اثرگذار نخواهد بود و لازمه اش این است که با ایجاد تحول در مدارس علوم دینی و تجهیز طلاب به علوم روز می توانند به نیازهای جامعه پاسخگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه با اشاره به اینکه، پیامبر گرامی اسلام با همه افرد جامعه با نرمی و مهربانی رفتار می نمود، اظهار کرد: پیامبر (ص) در راه دعوت و هدایت با افراد ستیزه جو و گمراه از مجادله پرهیز می کردند.

وی، شبکه های اجتماعی و مجازی، سایتها و ماهواره ها را عامل اصلی از بین بردن باورها و اعتقادات نسل جوان برشمرد و گفت: امروز ابزار انحراف و گمراهی در جامعه از گذشته سخت تر شده و دشمن با تمام توان و نفوذ به درون خانواده ها، قرآن، اسلام و پیامبر را مورد هدف قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه با تاکید براینکه مدارس علوم دینی نیاز به تغییر و تحول دارند تا با تربیت طلاب آگاه و آشنا به مسائل روز، اثرگذار باشند، افزود: لازم است در این راه مهم مدیران مدارس علوم دینی با قوت و آشنایی بیشتر به نیازهای جامعه، در تربیت تخصصی طلاب تلاش نمایند و مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز بعنوان حامی و پشتبان مدارس علوم دینی در کنار آنها خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز