امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    52340

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:22 | ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

n83294604 72992917 300x192 - آموزگار گنبدی معلم نمونه کشوری شدتورکمن نیوز: معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از انتخاب یکی از معلمان این شهرستان به نام ‘آنه گل اللهیاری’ به عنوان نمونه کشوری خبر داد و گفت: از این معلم در مراسم ملی تجلیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ به نقل از ایرنا، کمال الدین نظرنژاد در نشست خبری به مناسبت هفته معلم (12 تا 18 اردیبهشت) اظهار کرد: این خانم معلم گنبدی تنها معلم نمونه استان گلستان درسطح ملی است.
وی اضافه کرد: یکی از دلایل انتخاب خانم اللهیاری به عنوان معلم نمونه کشوری، احداث یک واحد آموزشی مشارکتی توسط ایشان بود که همزمان با فعالیت های آموزشی و مدیریتی خود، این اقدام خیرخواهانه را نیز انجام داده است.
نظرنژاد باتبریک هفته معلم به تشریح برخی برنامه های پیش بینی شده برای این هفته در گلستان و گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل حادثه تلخ سیل دربرخی شهرهای استان و بر اساس تصمیم ستاد بزرگداشت هفته معلم در آموزش و پرورش گلستان، امسال فقط یک برنامه متمرکز در مرکز استان برای تجلیل از معلمان نمونه برگزار می شود.
وی تصریح کرد: براساس این تصمیم مقرر شده تا دیگر شهرهای گلستان هزینه های بزرگداشت هفته معلم را صرف کمک به معلمان یا دانش آموزان سیل زده نمایند.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: البته هر مدرسه می تواند در مراسمی هر چند کوچک، از معلمان نمونه خود تجلیل کند که در گنبدکاووس از 780 معلم نمونه در 491 مدرسه دولتی و غیر دولتی این شهرستان تجلیل می شود.
نظرنژاد با بیان اینکه از مجموع معلمان نمونه در سطح آموزشگاه های گنبدکاووس 53 معلم نمونه شهرستانی انتخاب شدند، افزود: از این معلمان سه نفر آنان نمونه استانی و از بین این سه نفر هم یک نفر نمونه کشوری انتخاب شده که درمجموع از همه 53 معلم نمونه این شهرستان در مراسم متمرکز استانی تجلیل می شود.
وی، نواختن زنگ سپاس معلم، غبار روبی گلزار شهیدان و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران فرهنگی، دیدار معلمان نمونه با فرماندار و ائمه جمعه، دیدار مسئولان و مدیران مدارس با معلمان و دانش آموزان آسیب دیده در جریان سیل و تجلیل از معلمان و دانش اموزان ایثارگر در سیل اوائل امسال را از مهمترین برنامه های پیش بینی شده هفته معلم امسال در گنبدکاووس برشمرد.
نظرنژاد اضافه کرد: درحادثه آبگرفتگی و سیل اخیر در گنبدکاووس، واحد مسکونی 214 فرهنگی شاغل و 185 فرهنگی بازنشسته دچار خسارت شد که درحال پیگیری جبران خسارت ازسوی شرکت های بیمه و برخی کمک های وزارت خانه و استان به آنان هستیم.
وی تصریح کرد: دراین حادثه 63 واحد آموزشی گنبدکاووس درمناطق شهری و روستایی نیز دچار آبگرفتگی و خسارت شدند که با تلاش مدیران، معلمان، اولیای دانش آموزان و خیرین، مشکلات این مدارس تا 17 فروردین رفع و دانش آموزان سرکلاس درس حاضر شدند.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز به هر یک از مدارس آسیب دیده از 50 تا 100 میلیون ریال کمک برای رفع خسارت ها در نظر گرفته و قرار است دو واحد آموزشی 6 کلاسه نیز توسط وزارتخانه در شهر و یک روستای این شهرستان احداث شود.
نظرنژاد گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز علاوه بر اختصاص میز و صندلی برای دانش آموزان مدارس آسیب دیده، قول مقاوم سازی دبیرستان ابوحنیفه گنبدکاووس و راه اندازی سیستم گرمایشی تمامی مدارس آسیب دیده این شهرستان را داده است.
وی اضافه کرد: درحال حاضر آموزش و پرورش گنبدکاووس 70 هزار و 194 دانش آموز رسمی دارد که 52 درصد آنان پسر و 48 درصد دختر هستند و افزون بر آن حدود دو هزار دانش آموز مدارس بزرگسال را زیر پوشش دارد.
نظرنژاد، افزایش تراکم کلاس های درس در مدارس دولتی را یکی از مشکلات آموزش و پرورش دانست و گفت: برای رفع این مشکل طرح ‘صندلی خالی’ برای استفاده از طرفیت مدارس غیردولتی از سوی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده که در قالب آن تعدادی از دانش آموزان مدارس دولتی در مدارس غیردولتی به تحصیل ادامه می دهند و شهریه آنان را آموزش و پرورش پرداخت می کند.
وی افزود: این طرح از سال تحصیلی گذشته در گنبدکاووس و از مقطع ابتدایی شروع شده و امسال در مقاطع تحصیلی دیگر ادامه می یابد ضمن اینکه درقالب بسته های حمایتی، برخی مدارس دولتی به همراه مدیر در اختیار موسسان مدارس غیردولتی قرار می گیرد تا از ظرفیت آنان در آموزش استفاده شود.
نظرنژاد گفت: درطرح بسته حمایتی، سال گذشته 15 مدرسه و امسال 19 مدرسه دراختیار موسسان مدارس غیردولتی قرار می گیرد ضمن اینکه در ایام هفته معلم امسال مجتمع بزرگ آموزشی غیردولتی با 30 کلاس درس افتتاح می شود.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین از پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب برای پوشش تحصیلی دانش آموزانی که به دلیل نبود مدرسه از یک روستا به روستای دیگر می روند، خبر داد و افزود: برای افزایش پوشش تحصیلی، خانواده ها، دهیاران و شوراها باید به آموزش و پرورش کمک نمایند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز