امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

2781951 300x200 - آماده بهره برداری پل مرزی سرخس ایران ـ سرخس ترکمنستاناقتصادی-ترکمن نیوز-  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ به دنبال توافقات صورت گرفته میان روسای جمهور ایران و ترکمنستان عملیات اجرایی پل مرزی سرخس-سرخس به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران, به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی، در دیدار هیات ترکمنستانی با تاکید بر توافقات صورت گرفته میان روسای جمهور دو کشور در حوزه راهسازی گفت: در سال ۱۳۹۳ تفاهم‌نامه‌ای بین مقامات عالی رتبه دو کشور برای همکاری در اجرای پروژه‌های راهسازی کشور ترکمنستان از محل تهاتر بدهی گاز ایران به این کشور منعقد شد و هیاتی از کشور ایران در چند نوبت برای بررسی مسیرهای مورد توافق به این کشور سفر کردند و اطلاعات لازم گردآوری شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی، با اشاره به زمینه‌های همکاری خاطرنشان کرد: پل مرزی سرخس ـ سرخس با توافق‌های صورت گرفته تکمیل و آماده بهره‌برداری است، در خصوص احداث راه تجن ـ سرخس نیز کارشناسی‌های لازم صورت گرفته و زمینه‌های همکاری در احداث آزادراه عشق‌آباد ـ ترکمن‌آباد بررسی شده است که آماده توافق‌های نهایی از سوی دو کشور هستیم.

وی آزادراه عشق‌آباد ـ ترکمن‌آباد را یک پروژه بزرگ حمل و نقل برای ترکمنستان دانست و عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته احداث این محور با دیگر مسیرهای جاده‌ای در کشور ترکمنستان متفاوت است و علاوه بر اهمیت راهسازی، یک پروژه بزرگ حمل و نقل نیز محسوب می‌شود که نحوه حمل مصالح مورد نیاز آن بایستی مدنظر مشاور طرح قرار گیرد.

خادمی یکی از دلایل اصلی حضور این هیات را طبق مذاکرات صورت گرفته، همکاری در صدور خدمات فنی و مهندسی و اجرایی پروژه‌های راهسازی ترکمنستان معرفی کرد و افزود:‌ با توجه به زمینه‌های همکاری این کشور با ایران به ویژه در اجرای پروژه‌های راهسازی لازم است در ابتدا شرایط سرمایه‌گذاری و نحوه تامین مالی، نوع بازگشت سرمایه و شرایط همکاری با شرکت‌های ایرانی تعیین شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیشنهاد کرد: به منظور تسهیل در روند اجرای امور بهتر است طرف ترکمنستانی نسبت به انتخاب یک مشاور بین‌المللی مسلط اقدام کند تا در صورت توافق دو طرف، همزمان مذاکرات نحوه اجرای کار و منابع مالی پیش رود.

لینک عضویت در کانال

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز