امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

مقابله با کرونا گلستان وزیر بهداشت 300x190 - یکی از موثرترین شیوه های مدیریت کرونا در گلستان صورت گرفت/عقد قرارداد برای تامین واکسن کرونا در قالب کواکسترکمن نیوز:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: یکی از موثر ترین و خردمندانه ترین شیوه های مدیریت کرونا کشور در گلستان صورت گرفت که حاصل تعامل همه جانبه در استان بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛   سعید نمکی امروز سه شنبه 8 مهر در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: هر چند واکسن کرونا مراحل اولیه خود را طی می‌کند، اما اقدامات لازم را برای بعد از نهایی شدن انجام داده ایم و در قالب کواکس برای تامین این واکسن پس از نهایی شدن قرارداد بسته ایم.

وی گفت: در بدترین و ظالمانه ترین تحریم های تاریخ توانستیم کرونا را مدیریت کنیم طوری که اگر می خواستیم ماسک وارد کشور کنیم عوامل اروپایی و آمریکایی مانع می شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ستاد استانی کرونا پس از تشکیل ستاد ملی کرونا توانست در جلب مشارکت عمومی مردم اقدام کند .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تولید سال گذشته واکسن آنفلوآنزا در جهان ۴۰۰ میلیون واحد بود که امسال این رقم به ۷۰۰ میلیون رسید.

نمکی ادامه داد: با وجود افزایش ۱۰ درصدی تولید واکسن آنفلوآنزا در جهان، برای تامین آرامش مردم، خرید این واکسن را به ۲۰ درصد رساندیم تا هیچ گروه نیازمند از تهیه آن ناتوان و ناامید نشود.

وی ادامه داد : هیچ داروی ثبت شده ای برای کرونا در دنیا وجود ندارد و اگر داروی ارزشمند و تایید شده ای نیاز باشد در راستای حفظ کرامت ملت شریف ایران تهیه خواهد شد و حتی آن را همچون تمام موارد دیگر در کشور تولید خواهیم کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بهداشت و درمان کشور خاطر نشان کرد: امسال 10 هزار و 600 تخت به سیستم بیمارستانی کشور اضافه می شود که در طول تاریخ در بهترین وضعیت این رقم در حد 4500 تخت بوده است.

دکتر نمکی گفت: در حال حاضر دستور پرداخت معوقات 3 ماه پرستاران، 2 ماه پزشکان خانواده ، رفع مشکل بازنشستگان استان را داده ایم که البته در مقابل زحمات جامعه پزشکی استان و کشور ناچیز بود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز