امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Baran 8O 300x200 - گلستان سرد و بارانی می شود/کاهش 10 تا 12 درجه ای دماهواشناسی-ترکمن نیوز- مدیرکل هواشناسی گلستان اعلام کرد: با نفوذ سامانه بارشی، هوای استان از فردا یکشنبه تا میانه های هفته بارانی و مه آلود شده و دما بین 10تا 12درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از ایرنا، نوربخش داداشی افزوده که نتیجه فعالیت دو روزه این سامانه بارش باران، وزش شدید باد، مواج شدن دریا، آذرخش (رعد و برق) و کاهش دما است.
وی بیان کرد: فعالیت این سامانه روز دوشنبه کاهش یافته و روز سه شنبه از آسمان استان عبور خواهد کرد .
هم اینک آسمان گلستان کمی تا نیمه ابری است که شامگاه شنبه بر شدت ابرها افزوده شده و از اواخر شب بارش پراکنده باران و وزش شدید باد در استان آغاز می شود.
گلستان در سال های اخیر شاهد کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن حرکت تدریجی به سمت خشکسالی است.
میانگین بارندگی ثبت شده گلستان در10 سال اخیر با فراز و نشیب هایی همراه بوده که بیشترین بارش مربوط به سال زراعی 91 – 90 و به میزان 712/1 میلیمتر و کمترین آن در سال زراعی گذشته (96-95) با 449.8 میلیمتر بوده است.
طبق آمارها در ابتدای فروردین 97 و پایان فصل بارشی زمستان؛ میزان آب ذخیره در پشت سدهای گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد کاهش داشت حجم کل مخازن سدهای 14 گانه استان حدود 300 میلیون مترمکعب بوده که اینک تنها 72 میلیون مترمکعب معادل 27 درصد در پشت این سدها آب ذخیره است.

https://t.me/ITNAnews

لینک عضویت کانال تلگرام

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز