امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    74758

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:18 | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

و پرورش ترکمن نیوز 1 300x198 - کرونا بیش از یک میلیارد و 360 میلیون دانش آموز جهان را قرنطینه کرد/گنبدکاووس 81 هزار دانش آموز داردترکمن نیوز: مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: بر اساس آمار رسمی بهداشت جهانی بیش از یک میلیارد و 360 میلیون نفر از دانش آموزان سراسر دنیا در قرنطینه و دور از کلاس های درس به سرمی برند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  کمال الدین نظر نژاد در نشست خبری به مناسبت هفته معلم ضمن تبریک ماه رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمین جهان اظهار داشت: امسال ایام پربرکت ماه رمضان مصادف شده است با هفته کار و کارگر و هفته بزرگداشت مقام معلم که جا دارد این ایام را به همه کارگران زحمتکش و همکاران عزیزم، معلمان تلاشگر و همچنین شما که به نحوی خانواده آموزش پرورش محسوب می شوید تبریک و تهنیت عرض کنم.

وی افزود: شهرستان گنبدکاووس بیش از 81 هزار نفر دانش آموز دارد که با احتساب خانواده هر یک از این دانش آموزان جمعیتی بیش از 250 هزار نفر عضو خانواده بزرگ آموزش و پرورش گنبدکاووس به شمار می‌روند.

وی در ادامه تصریح کرد: این شهرستان دارای 9 هزار و 487 فرهنگی است که 3 هزار و 331 نفر از قشر پیشکسوت و بازنشسته بوده و الباقی 6 هزار و 156 نفر نیروهای شاغل در آموزش و پرورش گنبدکاووس می‌باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در ادامه گفت: در سال جاری (1399) قرار است 418 نفر دیگر از معلمان با تجربه این شهرستان بازنشسته شوند که با پیگیری ها و گفتگوهایی که با تعدادی از این گنجینه های تعلیم و تربیت داشتیم بازنشستگی 155 نفر از آنان به سال آینده موکول شد که این معلمان 31 سال خدمت را در کارنامه خود به ثبت خواهند رساند.

نظرنژاد با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس جزو مهاجر پذیرترین شهرهای کشور به شمار می‌رود افزود: سال به سال بر جمعیت دانش آموزان شهرستان افزوده می‌شود و در سال گذشته افزایش حدود 5 هزار دانش آموز در گنبدکاووس تجربه کردیم و با آمار و ارقامی که داریم یقین بدانید تا 6 سال آینده جمعیت دانش آموزی این شهرستان از گرگان نیز بالاتر خواهد بود.

وی با اشاره به تعداد زیاد بازنشستگان تصریح کرد: با در نظر گرفتن جنبه مثبت این روند؛ شهرستان گنبدکاووس در مسیر اشتغال فضای قابل ملاحظه ای نیز برای استخدام معلمان جوان خواهد داشت.

نظرنژاد با تاکید گفت: در شهرستانی هستیم که حدود 15 هزار تحصیل کرده با مدرک حداقل لیسانس و فوق لیسانس بیکار دارد که در بحث بازنشستگی، ایجاد فضای مناسب برای اشتغال و جذب این قشر از جوانان خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نیاز جمعیتی گنبدکاووس؛ در سال 1398 بیشترین جذب معلم از نیروهای نهضت سواد آموزی، سرباز معلم و پیش دبستانی در شهرستان داشتیم که از همان روز اول آغاز به کار معلمان جدید؛ آموزش روش تدریس را نیز برای این نیروهای جوان آغاز کردیم.

و پرورش ترکمن نیوز 2 300x198 - کرونا بیش از یک میلیارد و 360 میلیون دانش آموز جهان را قرنطینه کرد/گنبدکاووس 81 هزار دانش آموز دارد

تاثیر شیوع بیماری کرونا در آموزش و پرورش گنبدکاووس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: در این شهرستان نیز همگام با سراسر کشور از دوم اسفند 98 با آغاز موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با تصمیم وزارت آموزش و پرورش تمامی مدارس تعطیل شد و پس از آن با ایجاد شبکه شاد همچنین اینترنتی آموزش های راه دور برای دانش آموزان گنبدی آغاز شد.

وی با اشاره به فرصت هایی که علاوه بر تاثیرات منفی شیوع کرونا داشت اظهار داشت: علی رغم تمامی ناراحتی هایی که شیوع کرونا باعث شد، فرصت هایی نیز برای ما انسان ها ایجاد کرد که خودآگاهی از جمله مهم ترین آنهاست و انسانی که مغرور به پیشرفت های بزرگ علمی و تسخیر کرات و فضا بود در مقابل ویروسی چند گرمی به زانو درآمد و فهمید که هنوز چقدر ضعیف است.

نظر نژاد در ادامه افزود: در آیه قرآنی آمده است: يُرِيدُ اللَّهُ أَنْ يُخَفِّفَ عَنْكُمْ ۚ وَخُلِقَ الْإِنْسَانُ ضَعِيفًا (28) به معنی: خدا می‌خواهد کار بر شما آسان کند، که انسان ضعیف خلق شده است. ما انسان ها این را فراموش کردیم و آنچنان با غرور حق دیگران را پایمال می‌کنیم که خداوند با فرستادن ویروسی ناچیز به همه جهانیان فهماند که همه انسان‌ها برابر هستند و ضعیف.

این معلم پرتلاش در ادامه گفت: از دیگر فرصت هایی که شیوع کرونا برایمان ایجاد کرد: توجه به بهداشت فردی و عمومی است که از توصیه‌های اصلی اسلام و قرآن کریم می‌باشد و رعایت شستشوی کامل دست و رعایت نظافت را که نشانه ایمان است برای ما یادآور شد.

نظرنژاد باز هم از تاثیرات مثبت کرونا گفت: معلمان امروز به این خودباوری رسیدند که می‌توانند از راه دور نیز در خدمت جامعه تعلم و آموزش دانش آموزان باشند و با اجبار فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی بهترین فرصت برای معلمان پیش آمد که در عصر ارتباطات به خوبی از اینترنت و فضای مجازی برای پیشبرد اهداف آموزشی دانش آموزان خود بهره برداری کنند.

وی با تاکید گفت: درست است که از برنامه‌های مختلف آموزشی فضای مجازی و شاد استفاده کردیم اما این تجربه گران به همه ما ثابت کرد که هیچ چیز خلا عاطفی و ارتباط مستقیمی که حضور معلم در کلاس و ارتباط با دانش آموزان دارد را نمی‌تواند پرکند و باز هم جایگاه معلمان بار دیگر ارزشمندتر نمود یابد.

گزارش از: یاشار نیازی

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز