امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    43849

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:55 | ۲۶ دی ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

آق قلا 300x200 - کارخانه شورابه ید گلستان در شهرستان آق قلا افتتاح شداخبار آق قلاتورکمن نیوز: با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، کارخانه شورابه ید گلستان با سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال و اشتغالزائی 150 نفر در شهرستان آق قلا به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران،   به نقل از روابط عمومی شرکت شورابه ید گلستان، عصر روز دوشنبه 24 دی ماه همزمان با سفر مقام عالی اجرایی کشور و کاروان تدبیر و امیدبه استان، رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت برای افتتاح واحد صنعتی شرکت شورآبه ید گلستان درشهرستان آق قلا حضور پیدا کرده و مورد استقبال فرماندار آق قلا، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شورابه ید و سایرمسوولان اجرایی استان قرارگرفت.
طی این مراسم رضا رحمانی وزیرصنعت، معدن، تجارت درمراسم افتتاح متمرکز پروژه ها به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور گفت: ازهفته دولت به بعد ۱۱۲ طرح صنعتی در گلستان به بهره برداری رسیده است. اجرای طرح های صنعتی کشور نسبت به سال گذشته ۲.۱ درصد رشد داشته وهمچنین اشتغال ایجاد شده درحوزه صنعت کشورنسبت به سال گذشته ۶.۹ درصد با افزایش همراه بودهاست.
وی با یادآوری این که با افتتاح این کارخانه ید رتبه کشور درتولید ید جهان از رتبه هفتم به پنجم می رسد اظهار داشت: بانک ها امسال همراهی خوبی درپرداخت تسهیلات رونق تولید داشته اند. استان گلستان درحوزه صنعتی از رشد خوبی برخوردار شده و این مسئله نوید بخش آینده خوب دراین استان است. نگاه ما باید به صادرات تغییر کند تا با حفظ بازارهای موجود بتوانیم تولید مازاد را صادر کرده و دراقتصاد کشور جهش ایجاد نماییم.
رحمانی ضمن اشاره به افتتاح ۳۱ واحد صنعتی گلستان دراین سفر تصریح کرد: امسال تلاش داریم مشکلات رونق تولید را برطرف کنیم تا اشتغال، فروش و صادرات به رشد قابل توجهی برسد.کشور ما هم اکنون درمرحله جنگ اقتصادی قراردارد واین یک جنگ اقتصادی تمام عیار و سخت تر از جنگ نظامی است. بنابراین ما به دنبال تولید هستیم؛ چرا که اعتقاد داریم افتتاح پروژهای تولیدی واقتصادی پیروزی اقتصادی کشور را رقم می زند.
وزیرصنعت، معدن و تجارت با تاکید براین که سرمایه درگردش واحدهای تولیدی را تامین می کنیم تاکید ورزید: واحدهای تولیدی به ویژه آن ها که در زنجیره تولید قرار دارند تقویت می شوند.تامین نیازمندی های بازار اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است. حفظ وضع موجود درکنار تولید و اشتغال جزو تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهورمحترم می باشند.
رحمانی دراینباره تصریح نمود: حفظ وضع موجود تولید و اشتغال از اولویت هاست وما تامین نیازمندی های بازار را در اولویت کاری وزارتخانه قرار داده ایم. ایجاد یک شغل در شرایط فعلی خودش یک پروژه است و نباید در راستای تحقق آن منتظر ابلاغ، بخشنامه و آیین نامه باشیم؛ چرا که این مهم یک تکلیف برای همه ما بشمار می رود.
وزیر صنعت و معدن در پایانخاطر نشان ساخت: ازابتدای سال تاکنون تعداد واحدهای صنعتی گلستان ۱۵.۵ درصد افزایش یافته و این مهم نشان می دهد سرعت رشد گلستان بیشتر از کشور است. هم اکنون مطالعه در ظرفیت های معدنی و پتانسیل های این استان در حوزه صنعت و معدن آغاز شده است.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز