امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

رئيس بنياد مستضعفان:

پول نفت، کشور را آباد نمی کند

  • کد خبر :

    37347

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:03 | ۱۸ مهر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

بنياد مستضعفان 300x193 - پول نفت، کشور را آباد نمی کنداخبار اجتماعی– ترکمن نیوز- رئيس بنياد مستضعفان با اشاره به اقدامات بنياد علوي در روستاها و مناطق محروم کشور در راستاي محروميت‌زدايي گفت: کشور با پول نفت به طور کامل آباد نمي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، محمد سعيدي‌کيا در پنجمين همايش ملي روز روستا و عشاير با اشاره به اقدامات بنياد علوي در روستاها و مناطق محروم کشور، اظهار داشت: کاهش فقر و بيکاري و ايجاد اشتغال در روستاها و از مهمترين اهداف توسعه در اغلب کشورها است .

وي با بيان اينکه در دهه‌هاي اخير روند مهاجرت از روستاها به شهرهاي ايران سرعت بيشتري به خود گرفته است، گفت: بهبود وضعيت معيشتي مردم در مناطق کمتر توسعه يافته در گرو بهبود وضعيت اقتصادي آن مناطق است.

رئيس بنياد مستضعفان ادامه داد:‌با تمرکز بر گروه‌هاي اجتماعي محروم و مناطق محروم محور قرار دادن عدالت اجتماعي تکيه بر ظرفيت‌هاي داخلي، مردم‌محوري و … رويکرد اساسي در توانمندسازي اقتصادي مبتني بر معيشت پايدار و اشتغال‌زايي قرار گرفته است.

وي افزود: بنياد مستضعفان و در زيرمجموعه آن بنياد علوي به منظور تحقق اين هدف و جلوگيري از مهاجرت روستائيان بابت توسعه اشتغال در بخش توليد و خدمات فعاليت‌‌هايي انجام داده است.

بدين طريق با افزايش ميزان درآمد در هر خانوار سطح رفاه خانوارها افزايش يافته و وضعيت معيشتي آنها بهبود مي‌يابد.

رئيس بنياد مستضعفان اظهار داشت: در اين راستا مي‌توان به ع مران و زيرساخت روستايي، ساخت پل، بازسازي مناطق آسيب‌ديده، تامين مسکن روستايي (خانوارهاي داراي دو معلول، محرومان و طلاب) توانمندسازي اقتصاد روستا با ارائه تسهيلات و حمايت از توليد، بهداشت و سلامت اقشار روستايي و آموزش و فرهنگ در روستاها اشاره کرد.

سعيدي‌کيا به تفاهم‌نامه اعطاي تسهيلات اشتغال‌زايي مناطق محروم و روستايي اشاره کرد و گفت: عقد تفاهم‌نامه بنياد علوي با معاونت توسعه روستايي رياست‌جمهوري و استانداري‌هاي کل کشور و بانک سينا به عنوان بانک عامل در اين باره است که سهم تسهيلات هر استان در سال‌هاي 95 و 96 حداقل 400 ميليارد ريال بود و براي سال جاري 250 ميليارد ريال براي هر استان تخصيص يافت.

وي ادامه داد: مبلغ تسهيلات براي هر طرح يک ميليارد ريال تا 25 ميليارد ريال است که پرداخت 5 درصد از نرخ سود سهم بنياد علوي و 5 درصد سهم معاونت توسعه روستايي مناطق محروم رياست جمهوري است.

رئيس بنياد مستضعفان گفت: در اين حوزه تا 15 مهرماه 97، 2 هزار و 118 قرارداد به مبلغ 11 هزار و 408 ميليارد ريال منعقد شده است.

سعيدي‌کيا با اشاره به تفاهم‌نامه اعطاي تسهيلات پرورش ماهيان خاوياري ادامه داد: در اين حوزه 21 قرارداد منعقد شد که موجب اشتغال‌زايي بيش از 99 نفر شده است.

وي به تسهيلات خريد خودرو به مددجويان کميته امداد اشاره کرد و گفت:‌در اين حوزه بين بنياد علوي و کميته امداد امام خميني و بانک سينا، اعطاي تسهيلات خريد 10 هزار وسيله حمل و نقل روستايي بار و مسافر انجام شد که شامل 795 پرونده بود.

رئيس بنياد مستضعفان همچنين به اجراي پروژه بسيج جوامع محلي و تجهيز کارگاه‌هاي توليدي و حمايت از بازاريابي محصولات در راستاي محروميت‌زدايي بنياد اشاره کرد.

وي با اشاره به آخرين وضعيت مالي 144 صندوق آباداني و پيشرفت روستاهاي تحت پوشش پروژه توان‌افزايي جوامع محلي شهرستان قلعه‌گنج تا 20 شهريور 97، گفت:‌در اين حوزه تعداد گروه‌هاي آباداني و پيشرفت روستاها 1433 گروه، ميزان پس‌انداز اهالي روستا 4 ميليارد و 588 ميليون و 870 تومان و مساعدت بنياد علوي 3 ميليارد و 715 ميليون و 517 هزار تومان بود که 10هزار و 94 فقره تسهيلات به مبلغ 13 ميليارد و 130 ميليون و 900 هزار تومان ارائه شد.

وي همچنين به حمايت از توليدات کشاورزي و دامي و اجراي طرح‌هاي عمران و آباداني بابت محروميت‌زدايي اشاره کرد و گفت: طي تفاهم‌نامه با اداره آموزش و پرورش شهرستان قلعه‌گنج تجهيز اولويت‌دهي 178 مدرسه شناسايي شد و 23 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شد که در اين طرح سهم بنياد علوي 15 ميليارد ريال است.

سعيدي‌کيا همچنين تعداد واحدهاي روستايي واگذار شده تا پايان سال 96، 1733 دستگاه واحد اعلام کرد.رئيس بنياد مستضعفان به طرح مسکن طلاب اشاره کرد و گفت: طي تفاهم با مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه کشور و بنياد مسکن انقلاب اسلامي 500 واحد شهري و هزار واحد روستايي تعهد شد که 340 واحد شهري و 101 واحد روستايي آماده شده است.

وي ادامه داد: طرح تامين سيمان براي کمک به بازسازي مناطق روستايي آسيب‌ديده از حوادث غيرمترقبه از ديگر برنامه‌هاي بنياد علوي براي محروميت‌زدايي بود که 156 هزار و 761 تن سيمان مورد نياز جهت بازسازي آسيب ناشي از حوادث غيرمترقبه در مناطق روستايي تامين شد.

وي به طرح‌هاي سلامت و بهداشت در پروژه محروميت‌زدايي اشاره کرد و گفت: سلامت مادران باردار و شيرده با توزيع سبد غذايي ماهيانه از 4 ماه بارداري تا 6 ماه شيردهي و احداث مراکز درمان ـ بستر با تمرکز بر مناطق محروم روستايي با عنوان مراکز جامع سلامت شبانه‌روزي از اين قبيل است.

سعيدي‌کيا به طرح توزيع البسه بين دانش‌آموزان در مناطق محروم اشاره کرد و گفت:‌در سال 96، 88 هزار و 748 بسته پوشاک توزيع شد.

رئيس بنياد مستضعفان گفت: در طرح ارتقاء سطح علمي دانش‌آموزان در سال تحصيلي 97 ـ 96 تعداد 161 هزار و 170 نفر تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند که مبلغ 100 ميليارد ريال براي آن هزينه شد.

لینک عضویت کانال تلگرام

https://tlgrm.in/ITNAnews

منبع: resalat-news.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز