امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    38981

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    8:47 | ۰۹ آبان ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Etesab 9A 300x200 - پشت پرده «اعتصابات سراسري»یادداشت- ترکمن نیوز- مدتی است در سطح جامعه با اعتصاباتی که عموما درصد ناچیزی از اقشار را شامل می شود ، مواجه هستیم ، اعتراضاتی که می توان گفت ریشه داخلی محکمی ندارد و باید دید پشت پردۀ این اعتراضات که در مقاطع کوتاه مدت دیده می شود چیست؟

22 مهر ماه گذشته بود که دولت به يكي از مهم ترين خواسته هاي كاميونداران پاسخ مثبت داد. وزارت راه اعلام كرد كه تعيين كرايه حمل و نقل بر اساس تن ـ كيلومتر را كه يكي از مهم ترين خواسته هاي كاميونداران بود را پذيرفته است.

خبرگزاري فارس نيز اعلام كرد كه دستاورد كاميونداران زحمتكش يكي از اصلي ترين مطالبات آنان بود كه بلاخره پس از ماهها تلاش، نهايتاً دولت آنرا محقق كرد و با تحقق آن، بزرگترين مشكل كاميونداران كشور رفع گرديد.

تا اينجاي خبر، ظاهراً كه هيچ امر غيرعادي اتفاق نيفتاده است اما در همين روز در خبرها مي خوانيم كه معلمان و فرهنگيان سراسر كشور هم دست به يك اعتصاب سراسري زده اند.

اگر به سير و روند اين «اعتصابات سراسري»! نگاه كارشناسانه بيندازيم خواهيم ديد كه دست هايي در پشت اين «عتصابات سراسري» پنهان شده است. دست هايي كه داخلي نيست ولي خارجيِ ساخت داخل است!

گویا دشمن وقتي مي بيند كه جمهوري اسلامي مشغول رفع و رجوع تحريم هاست و مجادله حول توافقات از جمله FATF و CFT بين دولت و مجلس و جناح ها و ارگانها بالا گرفته، خزيده و حساب شده، اقشار جامعه را هدف قرار مي دهد.

در نيمه دوم مرداد خبري در صدر اخبار رسانه ها جاي گرفت و آنهم ”اعتصاب سراسري بازاريان“ بود. وقتي به رسانه هاي ضدانقلاب خارج كشوري بويژه منافقين نگاه مي كنيم از حجم تبليغات گسترده آنها چنين استنباط مي شود كه مملكت بي صاحب است كه دولت زير فشار اعتصابات سراسري كمرش شكسته و ساير ارگانها هم به سوگ كمرشكستگي دولت نشسته اند!

وقتي خبرهاي منتشر شده دشمن را كنار هم مي گذاريم خواهيم ديد كه دشمنان نظام و در صدر آنها منافقين، بصورت حساب شده، يك جنگ رواني سازمان يافته اي را در حوزه خبري عليه جمهوري اسلامي ايران براه انداخته اند.

سه اعتصاب سراسري بازار، كاميونداران و معلمان و فرهنگيان“ روي واير خبرگزاري ها مي رود تا نشان دهد كه در ايران ”قيامت“ است و عنقريب كه دولت سقوط كند. اما در واقعيت، بجز چند حركت اعتراضي پراكنده و معمول چيزي بچشم نمي خورد. پس فضا سازي دشمن براي چيست؟

يكي از راه كارهاي منافقين براي تضعيف نظام سست كردن دل هاي مردم و پراكندن تخم يأس و نااميدي است، عاملي كه مقام معظم رهبري در سخنراني هاي اخير خود بكرات با آن اشاره فرموده اند.

منافقين به دنبال قشرها و طبقات آسيب پذير هستند تا به همان نقاط تهاجم كنند. همين كه دشمن چنين القاء مي كند كه بازاريان دست به اعتصاب سراسري زده اند، كاميونداران به يك اعتصاب سراسري پيوستند، معلمان و فرهنگيان وارد يك اعتصاب سراسري شدند و … همه اينها نشان از توطئه هاي دشمن دارد كه هوشياري جامعه و مردم را طلب مي كند.

براستي منافقين با القاء «اعتصابات سراسري» چه هدفي را دنبال مي كند؟ منافقين با اعلام ”هزار كانون شورشي“ به دنبال چيست؟ اين سئوالات، همان مفهوم كليدي است كه همه بايد نسبت به آن هوشيار باشيم. چرا منافقين دست به چنين تبليغاتي مي زنند؟

مي خواهند نشان دهند كه وقتي اعتصابي سراسري است پس سازمان يافته است، محصول كار ”كانون هاي شورشي“ است و جمهوري اسلامي توان مقابله با آنرا ندارد؛

به اقشار جامعه القاء می کنند كه وضعيت نظام سست و لرزان است لذا ضروري است كه به «اعتصاب سراسري» بپيوندند.

با پيوند دادن اين اعتصابات به يكديگر دشمن ميخواهد نشان دهد كه اقشار مختلف جامعه تحت يك سازماندهي واحد هستند.

به ساير اقشار پيام مي دهد كه چنانچه دولت به برخي از مطالبات اين اقشار جامه عمل مي پوشاند از موضع ضعف است لذا سطح توقعات را بايد بالا برد.

و نهايتاً اين خیال كه پيوند تمامي اين حركت ها با يكديگر، يك حركت سراسري بزرگ را بوجود خواهد آورد كه اوضاع از كنترل نظام خارج خواهد شد!

ضروري است كه تمامي اقشار جامعه را نسبت به ترفندهاي دشمنان آگاه كرد. منافقين، ساده لوحانه روي مسائلي حساب باز كرده اند كه ملت فهيم و شهيدپرور ايران در مقاطع مختلف از آن آزمايشات سربلند بيرون آمده اند؛ جنگ تحميلي و دوران دفاع مقدس و تحريم هاي متعدد شيطان بزرگ، تنها چند مثال كوچك از پايداري ملت است.

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

نویسنده: علی صفاری

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز