امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اخبار ترکمنستان-ایتنانیوز-  اجلاس نوبتی ۲ روزه شورای مجلس مصلحت ریش سفیدان ترکمنستان دقایقی پیش با اتخاذ ده‌ها تصمیم و تصویب چندین مصوبه جدید در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در این کشور به کار خود پایان داد.

turkmenistan 19m 300x179 - پایان کار اجلاس ریش سفیدان ترکمنستان +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل فارس، «قربانقلی بردی‌محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان به عنوان رئیس شورای مجلس ریش سفیدان که اجلاس نوبتی 2 روزه خود را از روز گذشته در حومه «عشق‌آباد» با حضور بیش از 3 هزار نماینده از اقشار مختلف جامعه آغاز کرده‌، جمع بندی و اسناد و مصوبه‌های مربوطه را امضاء کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان در این نشست گفت: در 2 روز اجلاس مذکور تصمیمات و مصوبه‌های مهم و حیاتی در زمینه بهبود وضعیت زندگی مردم این کشور و پیشرفت‌های همه جانبه با هماهنگی مجلس این کشور اتخاذ شده‌است.

بر اساس این گزارش انحلال مجلس ریش سفیدان و تغییر نام آن به عنوان عالی‌ترین نهاد مشورتی، مردمی و اجتماعی ترکمنستان، تصویب قانون ایجاد مناطق آزاد اقتصادی، تصویب برنامه ملی کلان توسعه اقتصادی و اجتماعی از سال 2018 الی 2024 میلادی از مهمترین تصمیمات و مصوبه آخرین اجلاس مجلس مصلحت ریش سفیدان ترکمنستان بود.

بنا بر برنامه ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی ترکمنستان برای 7 سال آینده در واقع از سال 2018 الی 2014 میلادی سرمایه گذاری بیش 240 میلیارد منات جهت توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهبود وضعیت معیشتی مردم ، احداث واحدهای تولیدی و صنعتی سرمایه گذاری خواهد شد.

تصویب قانون اتخاذ تغییرات در قانون مهاجرت، مالیات،خصوصی سازی، واگذاری زمین به کشاورزان برای مدت 99 سال، پشتیبانی از تولید کنندگان کشاورزی، پشتیبانی از بخش خصوصی و کارفرمایان، قانون تجدید نظر برای ارائه یارانه‌های اجتماعی به خصوص ارائه رایگان گاز طبیعی، برق، آب و نمک برای مردم این کشور و نیز تجدید نظر در بهای خدمات شهری، حمل و نقل عمومی و مخابرات از دیگر تصمیمات اجلاس مجلس ریش سفیدان ترکمنستان می‌باشد.

علاوه بر این برطبق مصوبه مجلس ریش سفیدان ترکمنستان چند جشن ملی از جمله جشن ملی پرچم، جشن هنرمندان و شاعران، جشن قانون اساسی و روز گرامیداشت «مختومقلی فراغی» که در روزهای مختلف سال در این کشور تجلیل می‌شدند، ادغام شدند.

در پایان این نشست همچنین به شخص قربانقلی بردی‌محمداف رئیس جمهور ترکمنستان بالاترین نشان افتخار این کشور «قهرمان ترکمنستان» به پاس خدمات شخصی در زمینه پیشرفت همه جانبه، حفظ وحدت ملی، تلاش‌های شخصی جهت پیشرفت همه جانبه و مدیریت کشور، توسط رئیس پارلمان ترکمنستان و نیز به پاس خدمات شخصی رئیس جمهور بابت برگزاری موفقیت آمیز بازی‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی -2017 که در تاریخ 17 الی 27 سپتامبر برگزار شد، اعطا شد.

علاوه بر این به تعدادی از شرکت کنندگان اجلاس ریش سفیدان ترکمنستان، نشانه افتخاری تخت عنوان «ریش سفید محترم» به پاس خدمات شخصی و اجتماعی اعطا شد.

اولین اجلاس مجلس مصلحت خلق ترکمنستان که در پی انحلال مجلس مصلحت ریش سفیدان تشکیل شده، در سال آینده میلادی 2018 در شهر عشق‌آباد، برگزار خواهد شد.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز