امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    64444

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:42 | ۱۵ آبان ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

کشور 300x199 - واریز 21 هزار میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های کشورتورکمن نیوز معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری کشور گفت: از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها تاکنون 21 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مختلف به حساب دهیاری‌ها واریز شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  از صداوسیما،سعیدرضا جندقیان در نشست با دهیاران شهرستان دشتی بیان کرد: تا پایان سال 92 مجموع اعتبارات پرداخت شده به شهرداری‌ها به ازای سرانه هر نفر 700 هزار تومان بود که این رقم تا پایان سال 97 به یک میلیون و 57 هزار تومان رسید که 51 درصد رشد داشت.

وی افزود: همچنین تا پایان سال 92 به ازای هر نفر روستایی 74 هزار و 400 تومان واریز می‌شد که این رقم تا پایان سال 97 به 260 هزار تومان رسید که شاهد رشد 4.5 برابری اعتبارات هستیم.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری کشور گفت: از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها تاکنون 21 هزار میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها واریز شده است که از این مبلغ 16 هزار 500 میلیارد تومان آن معادل 81 درصد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: باوجود اعتباراتی که به روستاها پرداخت شده ولی توسعه‌ای که مد نظر بوده است شکل نگرفته و اشتغال پایدار نیز صورت نگرفته است.

جندقیان با تاکید بر اینکه دهیاران باید از بودجه‌های دولتی جدا شوند اضافه کرد: دهیاران باید به طرح‌هایی که زمینه اشتغال در روستاها را فراهم می‌کنند اهتمام ویژه داشته باشند و از بودجه‌های دولتی دل بکنند چون دولت باید تنها نقش تسهیل‌گر را بر عهده داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار طرح درآمد‌زا برای دهیاری‌ها آماده شده است، گفت: 53 میلیارد تومان ازمحل ماده 58 برای تبدیل دهیاران پاره وقت به تمام وقت پیش‌بینی شده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری کشور بیان کرد: در حال حاضر 37 هزار و 100 دهیاری در کشور مشغول به فعالیت هستند که اختیارات آنها محدود ولی وظایف وسیعی بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر با پیگیری‌های به عمل آمده لایحه دهیاران در دولت به مراحل آخر رسیده ودر ماه‌های آینده در صحن مجلس بررسی می‌شود.

جندقیان ادامه داد: در زمینه استخدام دهیاران نیز کارهای خوبی صورت گرفته به‌طوری که در حال حاضر سه هزار دهیار تمام وقت در کشور وجود دارد که با تصویب آیین‌نامه استخدامی و اجراییِ دهیاری‌ها این رقم به هفت هزار دهیار خواهد رسید.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در سطح روستاها در کشور صورت گرفته است.

سید کمال الدین شهریاری با بیان اینکه زیر ساخت‌های روستاها تقویت شده است، افزود: در حال حاضر نسبت جمعیت شهری به روستایی در کشور ما 70 به 30 است که این رقم در کشورهای توسعه یافته کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها به شهرها باید معیشت و اشتغال آنها تامین شود، گفت: در روستاهای شهرستان دشتی باید به اشتغال پایدار توجه جدی صورت گیرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری کشور همچنین از چند طرح اقتصادی در روستاهای گلستان ساحلی و درازی شهرستان دشتی بازدید کرد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز