امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

savarkari turkmensnews 13o 300x197 - هفته هشتم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس برگزار شد+عکسسوارکاری-ترکمن نیوز- هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس با حضور علاقه مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 52 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران،  در هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 64 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 12 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 52 رأس اسب از نژادهای دوخون و ترکمن در 6 دور 1000 متر و 1600 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های از 3 تا 5 سال ، مبتدی و نبرده، نژاد ترکمن، به مسافت 1000 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که علی عطایی با اسب تیر رئیسی زودتر از خط پایان گذشت و بنیامین جرجانی با اسب کالیبر و ابوطالب چاری زاده با اسب بتین رئیسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند و رامین قهرمانی در این دور جایگاه چهارم را با اسب ردری کسب کرد.

رقابت دور دوم میان اسب‌های 2 سال، مبتدی، نژاد دوخون، به مسافت 1000 متر بود که پیمان قلرعطا با اسب جان بابا زودتر از رقبایش به خط پایان رسید و آرمین آق آتابای با اسب گان رانر و بنیامین ملایی با اسب جوی وان به ترتیب دوم و سوم شدند و نفر چهارم در این کورس آق اویلی بشگرد با اسب مک سلن بود.

در دور سوم اسب‌های 3 تا 4 سال ،از 2 تا 4 امتیاز، دوخون، به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب والا2 به کسب مقام اول شد و عبدالحلیم قبادی با اسب سویلای و امیر مختومی با اسب شهرزاد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و در این کورس عبدالرحیم آرمیده با اسب سرگل2 در جایگاه چهارم قرار گرفت.

4 5 300x184 - هفته هشتم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس برگزار شد+عکس

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های از 3 تا 7 سال، نبرده، دوخون،  به مسافت 1000 متر شکل گرفت که نورمحمد بهادر با اسب تری گر زودتر از خط پایان عبور کرد و آق اویلی بشگرد با اسب تاسارا و قربان محمد اودک با اسب کاپریکس به ترتیب دوم و سوم شدند و طاهر گوگ نژاد با اسب هیوا2 در جایگاه چهارمی قرار گرفت.

در دور پنجم اسب‌های از 3 تا 4 سال، از 8 تا 12 امتیاز، دوخون، به مسافت 1660 متر با یکدیگر رقابت کردند که امیر مختومی با اسب لان زا اولین نفر از خط پایان عبور کرد و بنیامین جرجانی با اسب اوچر بانو و آق اویلی بشگرد با اسب مای ناز نفرات دوم و سوم این دور را به دست آوردند و نورمحمد بهادر با اسب گل نسیم چهارمین نفر بود که به خط پایان رسید.

رقابت دور ششم میان اسب‌های  3 تا 4 سال، از 16 تا 22 امتیاز، نژاد دوخون، به مسافت 1600 متر بود که بوطالب چاری زاده با اسب منوکید زودتر از رقبایش به خط پایان رسید و بنیامین جرجانی با اسب بن جوی و رامین قهرمانی با اسب فرسام2 به ترتیب دوم و سوم شدند و نفر چهارم در این کورس متین جرجانی با اسب بادیگارد بود.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ ۷۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا ششم کورس‌های 6 گانه اهدا شد.

معرفی بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس آق اویلی بشگرد با 14 امتیاز چابکسوار برتر هفته هشتم کورس بهاره ۱۳۹۷ گنبدکاووس شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی نتوانستند در رقابت امروز شرکت داشته باشند:

دور 1: پویا مختومقلی – آتاناز – پویان مختومقلی
دور 2: ملسه – چاپارل – اونیس
دور3: ساقه
دور 4: تای سیز – نیلگون
دور 5: دارنل بوی – روجیک
دور 6: کلیپر

 

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

لازم به ذکر است: هفته نهم مسابقات سوارکاری کورس بهاره ۹۷ گنبدکاووس روز جمعه 14 اردیبهشت ماه در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار می شود.

 

خبرنگار: یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز