امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

002 3 300x200 - “هفته ششم” مسابقات سوارکاری “کورس زمستان” 1397 گنبدکاووس برگزار شد+عکساخبار اسبدوانی – ترکمن نیوز: هفته ششم مسابقات سوارکاری “کورس زمستان” 1397 گنبدکاووس با حضور علاقه‌مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 71 رأس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، در هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی فصل زمستان گنبدکاووس روز جمعه (۷ دی ماه ۱۳۹۷)، 75 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 4 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 71 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در 7 دور 1000 و 1200 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

(۱۲:۳۰) رقابت در دور اول اسب‌های ۳ ساله، نژاد ترکمن،(هندیکاپ کلاس ۳)  به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دلیجه عطا با اسب زلیخا سیاه پوش زودتر از خط پایان گذشت و اسحاق یزدانی با اسب آریا گز و مهرداد خوجملی با اسب آی سو سرمدی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

(۱۳:۴۵) در دور دوم اسب‌های 2 ساله، نژاد تروبرد، (Maiden)، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که رامین قهرمانی با اسب مجیک لایتینگ موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب رای خان و متین جرجانی با اسب هج دنسر به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

dor 2 4 300x200 - “هفته ششم” مسابقات سوارکاری “کورس زمستان” 1397 گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(۱۴:۱۵) رقابت در دور سوم میان اسب‌های ۳ ساله، (هندیکاپ کلاس 4)، نژاد دوخون، به مسافت 1200 متر شکل گرفت که  کمال دلیجه عطا با اسب سامین زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب مهران عطا با اسب سوخو و آق اویلی بشگرد با اسب یاشار2 کسب کردند.

(15:00) در دور چهارم اسب‌های ۳ ساله، نژاد دوخون، (هندیکاپ کلاس ۶)، به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب گلد لیدی موفق به کسب مقام اول شد و عیدمحمد غراوی با اسب گل آی نور و رامین قهرمانی با اسب آزادی به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

(۱۵:۳۰) رقابت در دور پنجم اسب‌های 3 ساله، نژاد دوخون، (هندیکاپ کلاس ۳)، به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که امین محمدی با اسب ماه مارال اولین نفر از خط پایان عبور کرد، کمال دلیجه عطا با اسب بابوی دوم شد، رامین آق آتابای با اسب شمیم مقام سوم را کسب کرد.

(16:00) در دور ششم اسب‌های ۳ساله، نژاد تروبرد، (هندیکاپ کلاس ۵)، به مسافت 1200 متر با یکدیگر کورس گذاشتند که یعقوب انفاس با اسب تاوانتیا مقام اول این دور را کسب کرد، آرمین آق آتابای با اسب استانینگ و علیرضا شاهمیر با اسب المنار عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

(16:30) در دور هفتم اسب‌های ۲ساله، نژاد دوخون، (Maiden)، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر کورس گذاشتند که آق اویلی بشگرد با اسب وولکان اولین نفر از خط پایان عبور کرد، آرمین آق آتابای با اسب ام پایرکو دوم شد، رامین قهرمانی با اسب توقای مقام سوم را کسب کرد.

 

معرفی بهترین چابکسوار هفته

کمال دالیجه عطا با کسب دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی؛ چابکسوار برتر این هفته شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور دوم❌ نوتلا
دور سوم❌ طاها نور
دور ششم❌ الدورادو – ریو لیون

 

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ 880 میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۷ گانه تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

لازم به ذکر است: هفته هفتم و هشتم رقابت‌های اسبدوانی “کورس زمستان”  گنبدکاووس، هفته آینده روزهای پنجشنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم دیماه ۱۳۹۷ در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیات سوارکاری گنبدکاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز