امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اول 2 300x200 - “هفته سیزدهم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکساخبار اسبدوانی – ترکمن نیوز: هفته سیزدهم مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” ۱۳۹۷ گنبدکاووس با حضور پرشور علاقه‌مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 45 رأس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، در هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی فصل زمستان گنبدکاووس روز جمعه (5 بهمن ماه ۱۳۹۷)، 52 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 7 رأس اسب با نظر دامپزشک میدان حذف شدند و 45 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۶ دور ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و 1550 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کانال تلگرامی اخبار اسبدوانی
t.me/HorsePress

(۱۲:۳۰) رقابت در دور اول اسب‌های 3 ساله، نژاد ترکمن،(کلاس 1 و 2 ) به مسافت 1200 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که طاهر گوگ نژاد با اسب آتا بیک زودتر از خط پایان گذشت و رامین قهرمانی با اسب غنج اسن و یوسف دهش با اسب گز باشی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

1 300x200 - “هفته سیزدهم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(14:00) در دور دوم اسب‌های 2 ساله، نژاد دوخون، (Maiden)، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب نایکوئیست موفق به کسب مقام اول شد و مهرداد خوجملی با اسب آرتان و رامین آق آتابای با اسب لاولی شیروان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

(۱۴:30) رقابت در دور سوم میان اسب‌های 2 ساله، نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 3) به مسافت 1000 متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب اورتگا زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب رامین قهرمانی با اسب تام لیدی و کمال دلیجه عطا با اسب جان دی وان کسب کردند.

2 300x200 - “هفته سیزدهم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(15:15) در دور چهارم اسب‌های 3 ساله، نژاد دوخون، (کلاس 2)، به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب عروس بندر موفق به کسب مقام اول شد و ستار مهرانی با اسب آلچی بای و رامین قهرمانی با اسب سای چلنج به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

حادثه در کورس چهارم:
بعد از استارت و خروج از دپار سوارکاران برای پیش افتادن در رقابت روی اسب فشار زیادی وارد می کنند که در آغاز مسابقه اسب شماره 4 (آل مرد) با چابکسواری ابوطالب چاری زاده دچار کشیدگی نعل شد و از دور رقابت بازماند.
کشیدگی نعل: در هنگام سرعت گرفتن اسب وقتی پای عقب روی نعل دست جلوی اسب میآید، نعل کشیده میشود و اسب معمولا دچار حادثه دررفتگی در ناحیه کتف می شود و دیگر قادر نیست به مسابقه ادامه دهد.

4 1 150x150 - “هفته سیزدهم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس   4 2 150x150 - “هفته سیزدهم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس   4 3 150x150 - “هفته سیزدهم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس   4 4 150x150 - “هفته سیزدهم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(۱۵:45) رقابت در دور پنجم اسب‌های 3 ساله، نژاد دوخون، (Maiden)، به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب مامبو اولین نفر از خط پایان عبور کرد، نادر صالح پور با اسب ساقه دوم شد، علیمحمد غراوی با اسب فلای مقام سوم را کسب کرد.

(16:15) در دور ششم اسب‌های ۳ساله، نژاد تروبرد،(هندیکاپ کلاس 4)، به مسافت 1550 متر با یکدیگر کورس گذاشتند که قربان محمد اودک با اسب ویلسون مقام اول این دور را کسب کرد، ستار مهرانی با اسب نفس و  کمال دلیجه عطا با اسب جاهیل عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

 

IMG 0165 267x300 - “هفته سیزدهم” مسابقات سوارکاری “فصل زمستان” گنبدکاووس برگزار شد+عکس

معرفی بهترین چابکسوار هفته

کمال دلیجه عطا با دو عنوان قهرمانی و دو مقام سومی، چابکسوار برتر هفته سیزدهم شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور دوم❌ عروس گنبد – مگنولیا
دور سوم❌ شیرین – شیمبو
دور پنجم❌ لادی راکی – چشم انداز
دور ششم❌ تاوانتیا

 

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ 1/024/500/000 ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های 6 گانه تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

لازم به ذکر است: هفته چهاردهم رقابت‌های اسبدوانی “کورس زمستان”  گنبدکاووس، روز پنجشنبه 11 بهمن ماه ۱۳۹۷ در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیات سوارکاری گنبدکاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز