امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

سوم سوارکاری بندرترکمن 300x200 - هفته سوم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد+عکسسوارکاریتورکمن نیوز رییس هیات سوارکاری شهرستان ترکمن گفت: هفته سوم رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه 31 خردادماه با رقابت 36 رأس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در شش دور هزارمتری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛یوسف قزل در گفت و گو با خبرنگار تورکمن نیوز اظهار داشت: در هفته سوم رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن 44 راس اسب ثبت نام کردند که با نطر دامپزشک میدان 8 راس اسب حذف شدند و 36 راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در شش دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های نژاد ترکمن (کلاس ۴ (بنچ مارک ۸۵)) (۳+ ساله) برای مسافت هزار متر وارد دپار (جعبه استارت) شدند که رامین قهرمانی با اسب گل یار جاهد قهرمان شد و آرمین آق آتابای با اسب شادکام و محمد خوجملی با اسب پیکاسو مختومقلی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 6) (۳+ ساله)، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که رامین قهرمانی با اسب کاراکو موفق به کسب مقام اول شد و امیر مختومی با اسب وولکان و نورمحمد بهادر با اسب طوفان سرخ به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

رقابت در دور سوم میان اسب‌های نژاد دوخون (Maiden) (۲ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر شکل گرفت که نادر صالح پور با اسب آلان زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب محمد خوجملی با اسب کلک دنیز و عیدمحمد غراوی با اسب شاهان بندر کسب کردند.

در دور چهارم اسب‌های نژاد نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس ۵) (۳+ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دالیجه عطا با اسب دوبلین موفق به کسب مقام اول شد و قربان محمد اودک با اسب سردار بندر و آرمین آق آتابای با اسب شیدر به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

رقابت در دور پنجم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 3) (۳+ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که  پیمان قلزعطا با اسب اسپیدگل اولین نفر از خط پایان عبور کرد، بنیامین ملایی با اسب اورتگا دوم شد، ستار مهرانی با اسب جانام مقام سوم را کسب کرد.

در دور ششم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس ۱) (۳+ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر کورس گذاشتند که پیمان قلرعطا با اسب تامارا مقام اول این دور را کسب کرد، قربان محمد اودک با اسب سیتی دنسر و عبدالرحیم آرامیده با اسب اوسین بولت عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

 

معرفی بهترین چابکسواران هفته

رامین قهرمانی و پیمان قلر عطا هر دو با کسب ۲ عنوان قهرمانی به طور مشترک چابکسواران برتر این هفته از رقابتها شدند.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:
دور اول274c - هفته سوم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد+عکس گلدی آتا

دور دوم:

دور سوم: 274c - هفته سوم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد+عکسرویالسروین- آل نوش- پری بوس

دور چهارم:استینگر- میلوا- لان زا

دور پنجم:

دور ششم: 274c - هفته سوم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد+عکسمشکل

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ 94 میلیون و 675 هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

گزارش از: یاشار نیازی

کانال خبری مسابقات اسبدوانی
چاپغی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز