امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

سوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه آق قلا 1 300x193 - “هفته سوم” مسابقات اسبدوانی پاییزه آق‌قلا برگزار شدتورکمن نیوز: هفته سوم مسابقات اسبدوانی پاییزه ۱۳۹۸ آق قلا با حضور پرشور علاقه‌مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمنصحرا با شرکت 50 رأس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ در هفته سوم مسابقات اسبدوانی فصل پاییز آق قلا روز جمعه 29 شهریور ماه 50 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 9 رأس اسب با نظر دامپزشک میدان حذف شدند و 41 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۶ دور ۱۰۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های +3 ساله، نژاد ترکمن، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب پرنده قوش زودتر از خط پایان گذشت و جواد آچاک با اسب گل یار جاهد و کمال دلیجه عطا با اسب تکین2 به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

در دور دوم اسب‌های ۲ ساله، نژاد دوخون، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که محمدخوجملی با اسب آل میدا موفق به کسب مقام اول شد و جواد آچاک با اسب آرتیس و آرمین آق آتابای با اسب تای لان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

رقابت در دور سوم میان اسب‌های +۳ساله، نژاد تروبرد،  به مسافت ۱۰۰۰ متر شکل گرفت که امیر مختومی با اسب دیانا زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب نادر صالح پور با اسب ایادی و آق اویلی بشگرد با اسب موناکو وینر کسب کردند.

در دور چهارم اسب‌های ۳+ ساله، نژاد دوخون، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که محمد خوجملی با اسب چشم آبی۲ موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب جان دی وان و آرمین آق آتابای با اسب شیرین به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

رقابت در دور پنجم اسب‌های +۳ ساله، نژاد دوخون، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که  کمال دلیجه عطا با اسب مامبو اولین نفر از خط پایان عبور کرد، آرمین آق آتابای با اسب تامارا دوم شد، آق اویلی بشگرد با اسب آکام مقام سوم را کسب کرد.

در دور ششم اسب‌های ۳+ ساله، نژاد دوخون به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر کورس گذاشتند که آق اویلی بشگرد با اسب یدفل سرداری مقام اول این دور را کسب کرد، محمدامین توماج با اسب ویس ناز و مبین آسایش با اسب ملوان دوم و سوم را به دست آوردند.

 

photo 2019 09 06 21 16 40 1 300x266 - “هفته سوم” مسابقات اسبدوانی پاییزه آق‌قلا برگزار شدمعرفی بهترین چابکسوار هفته

آق اویلی بشگرد با دو قهرمانی و یک نائب قهرمانی چابکسوار برتر امروز شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:
دور اول: بچه سیناخ
دور دوم: جهان تاج _ فرانکل پارادایس _ هلن روشن
دور سوم: هج هوری
دور چهارم: میلوا
دور پنجم: بابوی _ اوسین بولت
دور ششم: بوی سان

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ 99میلیون و 575هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های۶  گانه تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز