امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

نوبت دهی پزشکان در گلستان الکترونیک می شود

Seraj 30T 300x209 - نوبت دهی پزشکان در گلستان الکترونیک می شودبهداشت و درمان- ترکمن نیوز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مهمترین اتفاقی که در نظام ارجاع رخ داده الکترونیک شدن نوبت دهی برای بیماران است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، سراج الدین عارف نیا اظهار کرد: سال‌هاست که طرح پزشک خانواده در استان در حال اجرا است و امروز به جایی رسیدیم که طرح نظام ارجاع الکترونیک را به صورت اصولی و صحیح در استان اجرا کنیم.

وی جمع شدن مهر روستایی از دفترچه‌ها را یکی از مهمترین اتفاقات در حال انجام اعلام کرد و افزود: طی دو ماه آینده مهر روستایی از دفترچه روستاییان برداشته خواهد شد و پزشک مراکز بهداشتی درمانی از طریق سیستم الکترونیک، بیمار را به پزشک متخصص ارجاع خواهد داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تمام بیماران روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، زمان مراجعه به پزشک خانواده در صورت نیاز به متخصصان معرفی می‌شوند و سپس کد ارجاع ۱۶ رقمی برای آن ها صادر می‌شود.

 

3 38 300x202 - نوبت دهی پزشکان در گلستان الکترونیک می شود

 

وی مهمترین اتفاقی که در نظام ارجاع رخ داده را الکترونیک شدن نوبت دهی برای بیماران اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح بیمار مطلع می‌شود درچه ساعتی و چه روزی به پزشک مربوطه خود مراجعه کند.

عارف نیا با بیان اینکه روستاییان در زمان مراجعه به پزشک روستا تنها ۵۰۰ تومان حق ویزیت پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: ۹۰ درصد مشکل بیماران روستایی توسط پزشک روستا بر طرف می‌شود و در صورت نیاز به آزمایش، نمونه گیری در سطح مراکز انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اگر مردم به این باور برسند که این مسیر را طی کنند قطعا هزینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

 

2 42 300x202 - نوبت دهی پزشکان در گلستان الکترونیک می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تمام سعی ما بر این است در حالی که خدمات با کیفیت ارائه می‌دهیم هزینه‌های مردم را هم کاهش دهیم.

 

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

منبع: mehrnews.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز