امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

در مصاحبه اختصاصی رئیس کمیته اسب ترکمن کشور با ترکمن نیوز مطرح شد:

نقش جشنواره‌ها‌ی زیبایی اسب در معرفی و پیشرفت کیفیت تولید اسب ترکمن+مصاحبه

قائد امینی ترکمن نیوز ۱ 300x169 - نقش جشنواره‌ها‌ی زیبایی اسب در معرفی و پیشرفت کیفیت تولید اسب ترکمن+مصاحبهترکمن نیوز: رپیس کمیته اسب ترکمن کشور و مسئول امور هیات های استانی فدراسیون سوارکاری گفت: برگزاری جشنواره های زیبایی اسب نقش بسزایی در معرفی اسب ترکمن ایرانی و همچنین پیشرفت کیفیت تولید اسب در کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  اصغر قائد امینی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: برگزاری جشنواره زیبایی اسب ترکمن در کشور بیش از 15 سال سابقه دارد و با توجه به خواستگاه واقعی اسب در ترکمن صحرا همه ساله با درخواست میزبانی شهرهای گلستان، متناسب با توانمندی‌های هر شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: شهرستان صوفیان با برگزاری حدود 14 جشنواره زیبایی اسب در کشور که از کیفیت خوبی نیز برخوردار بوده به عنوان جشنواره ممتاز معرفی شده است.

قائد امینی تاکید کرد: گنبدکاووس به عنوان اولین برگزار کننده مسابقات زیبایی اسب ترکمن در سال 84 در حال حاضر نامزد میزبانی این دوره از مسابقات می‌باشد که از طرف مسئولین هیئت شهرستان درخواست و مطرح شده است.

مسئول امور هیات‌های استانی فدراسیون سوارکاری با اشاره به استقبال خوب شهرهای مختلف گلستان از جشنواره تصریح کرد: تقاضای برگزاری جشنواره با میزبانی شهرهای مختلف استان استقبال خوبی شده است و این موضوع در توسعه و پیشرفت صنعت اسب و اسبداری کشور به ویزه مالکین اسب ترکمن تاثیرگذار است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: مهر ماه سال جاری نیز دومین دوره مسابقات زیبایی اسب ترکمن را علی آباد کتول میزبانی کرد که علی رغم مسائل شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با استقبال خوب مالکین و تولید کنندگان جشنواره خوبی را شاهد بودیم.

امینی گفت: انتظار داریم با کاهش شیوع کرونا در کشور و بررسی درخواست‌های میزبانی جشنواره‌ها به زودی نتایج اعلام شده و شاهد برگزاری این دوره از مسابقات با میزبانی شهرستان گنبدکاووس باشیم.

اصغر قائد امینی، رئیس کمیته اسب ترکمن کشور در خاتمه گفت: ورزش سوارکاری، ورزشی ثروت ساز و اشتغال آفرین است. در جشنواره‌ها متد تولید اسب‌ بررسی می‌شود که در پیشرفت تولیدات تاثیر زیادی دارد و این جشنواره‌ها بستر مناسبی برای بررسی پیشرفت‌ها و تجارب تولید کنندگان اسب ترکمن ایجاد می‌کند.

وی با تاکید گفت: قطعا برگزاری جشنواره‌ها تاثیر مثبتی روی اولا معرفی نژاد خالص اسب ترکمن در سطح ملی و جهانی دارد، دوما در پیشرفت کیفیت تولید اسب نقش بسزایی ایفا می‌کند.

مصاحبه از : یاشار نیازی
عضو خانه مطبوعات گلستان و انجمن روزنامه‌نگاران کشور

 

بر اساس گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: پرورش اسب در ترکمن صحرا به ویژه در گنبدکاووس که بزرگترین شهرستان استان گلستان به شمار می‌رود از دیرباز بین ترکمن‌های ساکن این استان رواج داشته و یکی از عوامل شهرت این استان و مردم آن در سطح ملی و جهانی تولید نژاد اسب ترکمن است.

امروزه پرورش اسب در جهان به ویژه کشورهای اروپایی، آمریکایی و برخی کشورهای خاورمیانه به عنوان یک صنعت بزرگ درآمدزا محسوب می‌شود و درآمدهای حاصل از تولید نژادهای مختلف اسب به ویژه اسب‌های مسابقه درآمدهای کلان برای تولیدکنندگان فراهم ساخته است.

صنعت پرورش اسب در بین ترکمن‌های ایران تاریخ دیرین دارد و با زندگی مردم ترکمن صحرا عجین است و برگزاری جشنواره‌های زیبایی اسب باعث توسعه و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان را پیش آورده تا با کسب تجربه در این مسابقات بتوانند صنعت تولید نژاد خالص و زیبای اسب ترکمن ایران را به جهانیان معرفی کنند.

گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیئت سوارکاری گنبدکاووس

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز