امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

نشست فرماندار ترکمن با ستاد خبری چله انقلاب اسلامی

  • کد خبر :

    44505

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:28 | ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

1548753967 dsc 0028 300x178 - نشست فرماندار ترکمن با ستاد خبری چله انقلاب اسلامیاخبار بندرترکمن– ترکمن نیوز- فرماندار شهرستان ترکمن در نشست ستاد خبری چله انقلاب اسلامی در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برنامه های فرهنگی، اجتماعی، هنری، عمرانی و اشتغالزایی ویژه 40 سالگی انقلاب در شهرستان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه‎‌چی اظهار داشت: در این ایام بیش از ۲۱۸ برنامه در سطح شهر و روستاهای شهرستان ترکمن برگزار می‌شود.
وی گفت: عصر شعر چهل‌چراغ، برپایی میز خدمت، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، محافل انس با قرآن کریم و نشست‌های گفتمان انقلاب، برگزاری یادواره‌های شهدا و رژه دریایی با حضور ۴۰ قایق در دریای خزر و غیره از برنامه‌های این ایام است.
هیوه چی با اشاره به برخی از خدمات نظام اسلامی در ۴ دهه گذشته به مردم این شهرستان بیان کرد: ایجاد مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی برای آبرسانی به ۲۰ هزار نفر، احداث تصفیه خانه فاضلاب که در حال حاضر ۵ هزار مشترک دارد و در آینده تا ۲۰ هزار مشترک خواهد داشت، افتتاح آب‌شیرین‌کن با سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیارد تومان از اقدامات انجام شده در حوزه آب و فاضلاب شهری است. در بخش آب روستایی نیز از ۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان ۱۷ روستا آب شرب لوله‌کشی نداشتند اما از سال ۷۷ با بهره برداری از مجتمع‌های آبرسانی روستاهای این شهرستان به آب شرب بهداشتی دسترسی پیدا کردند.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی تنها یک مرکز بهداشتی شهری و ۳ خانه بهداشت روستایی در این شهرستان وجود داشت که امروز این تعداد به ۵ مرکز بهداشت شهری و ۱۶ خانه بهداشت روستایی افزایش یافته است. افزون براین مراکز دیالیز، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و غیره نیز در این سال‌ها ایجاد شده است.
هیوه‌چی به عمران و آبادانی روستاهای این شهرستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان طرح هادی تهیه شده و فازنخست آن در همه این روستاها به اجرا درآمده است. افزون براین فاز ۲ و ۳ طرح هادی در ۹ روستا آغاز شده است. در این سال‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات نوسازی مسکن روستایی نیز به مردم پرداخت شده است.
وی به افزایش تعداد مدارس این شهرستان پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیش از انقلاب تنها ۲۰ مدرسه در سطح شهرستان وجود داشت که این تعداد پس از پیروزی انقلاب به ۶۵ باب افزایش یافته است. احداث مدرسه نمونه دولتی و تیزهوشان، راه‌اندازی هنرستان علوم دریایی به عنوان یکی از ۵ هنرستان موجود در کشور از جمله این اقدامات است.
فرماندار شهرستان ترکمن اعلام کرد: به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گازرسانی شده است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز