امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    31368

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:40 | ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

تخصصی روسای ادارات هواشناسی استان گلستان برگزار شد 300x203 - نشست تخصصی روسای ادارات هواشناسی استان گلستان برگزار شداخبار بندرترکمن– ترکمن نیوز- نشست تخصصی روسای ادارات هواشناسی استان گلستان صبح امروز با حضور نوربخش داداشی تنکابنی مدیرکل هواشناسی استان، الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن و سایر روسای ادارات ستادی و شهرستانی پیش از ظهر امروز در محل هواشناسی سینوپتیک بندرترکمن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از روابط عمومی فرماندرای شهرستان ترکمن، الیاس هیوه چی با اشاره به اهمیت هواشناسی در زندگی افراد اظهار داشت: هواشناسی چراغ راهنماست تا فضاهای خطر را برای افراد جامعه روشن و باعث ارتقاء زندگی آنها شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بخش عمده اشتغال در شهرستان ترکمن در حوزه دامداری و کشاورزی است افراد نیازمند حداقل اطلاعات هواشناسی می باشند تا با توجه به آن بتوانند ضمن داشتن خروجی مطلوب، اشتغال خود را ارتقاء دهند.

هیوه چی با توجه به نقش مهم و اساسی اطلاعات هواشناسی در زمینه مدیریت بحران تصریح کرد: اطلاعاتی که هواشناسی اعلام می کند نقش مهمی در کنترل و مدیریت بحران در استان و شهرستان دارد و ابزاری تخصصی برای حفظ سلامت شهروندان می باشد چرا که این اطلاعات ارزشمند پیشگیری کننده از خسارات جانی و مالی و .. است.

وی همچنین به اهمیت اطلاعات هواشناسی در حوزه کشاورزی اشاره و افزود: کشاورزان در شرایط کنونی با توجه به محدودیت منابع آب، در مراحل مختلف درو، کاشت، کوددهی و برداشت نیاز ضروری به این اطلاعات دارند.

فرماندار با بیان اینکه هواشناسی یک ارگان استراتژیک و تخصصی است که باعث ارتقای زندگی افراد می شود گفت: بحث هواشناسی و اطلاعات هواشناسی، عجین با زندگی مردم و نبود آن خلأ محسوس و ملموس در زندگی افراد جامعه است.

وی گفت: هر چه اطلاعات با سنجه ها و ابزارهای دقیق و به درستی به مردم انتقال داده شود همگان بر مبنای این اطلاعات برنامه های خود را تنظیم می کنند و می توانند برای دستیابی به اهداف اشتغال و کار و .. به طور هدفمند برنامه ریزی کنند.

 

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

https://tlgrm.in/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز