امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

گنبدکاووس-ترکمن نیوز-  دومین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس که امروز دوشنبه با حضور فرماندار ویژه این شهرستان در فرمانداری برگزار شد، محل گله مندی برخی مدیران عضو این ستاد از یکدیگر بود.

jalasesafar 14e 300x172 - ناهماهنگی اعضای ستاد خدمات سفر گنبدکاووس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمنهای ایران،  دراین نشست سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان با یادآوری شرح وظایف ادارات و نهادهای عضو ستاد خدمات سفر، از آنان خواست گزارش برنامه ها و اقدامات خود را به دبیرخانه ارسال نمایند.
امیرعلی گلچشمه با بیان اینکه میراث فرهنگی براساس قانون و دستورالعمل های ابلاغی متولی اصلی در ستاد خدمات سفر است، از مدیران و دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری گنبدکاووس خواست بدون مجوز این اداره از نصب هرگونه بنر یا ایجاد آلاچیق در اطراف محوطه برج قابوس که به دید منظری برج خدشه بزند، خودداری نمایند.
وی افزود: اساس کار میراث فرهنگی برای ایام نوروز نمایش و معرفی درست برج قابوس به مسافران و گردشگران است و دستگاه های اجرایی عضو ستاد هماهنگی سفر باید در این خصوص با این اداره هماهنگ بوده و همکاری نمایند.
اما این سخنان با واکنش هوشنگ ابراهیم بیگی معاون خدمات شهری شهرداری و رییس شورای اسلامی این شهر مواجه شد.
معاون خدمات شهری شهرداری گنبدکاووس گفت: شهرداری برای ثبت جهانی این شهر به عنوان شهر خلاق درسازمان یونسکو برای 20 اسفند برنامه ریزی و مهمانانی از وزارت کشور و سازمان شهرداری ها دعوت کرده و قرار است غرفه های مختلف برای برگزاری جشنواره های هنری و فرهنگی درمحوطه برج قابوس ایجاد کند.
وی افزود: با برنامه ریزی هایی که میراث فرهنگی بدون هماهنگی با شهرداری انجام داده و اقدام به واگذاری امور غرفه ها به پیمانکار نموده، تمام برنامه ریزی شهرداری برای این رخداد مهم به هم می خورد.

نبی الله آخوندی رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز با تاکید برضرورت پرهیز مدیران از انجام فعالیت های جزیره ای در ستاد خدمات سفر، گفت: متاسفانه میراث فرهنگی قبل از هماهنگی با شهرداری و شورای شهر، دراین حوزه تصمیم گیری کرده و اجرای آن باعث مشکلاتی می شود.
وی افزود: اگرچه ممکن است میراث فرهنگی برای انجام برخی امور اختیاراتی داشته باشد، اما انجام هرگونه اقدام در امور شهری و محوطه برج قابوس باید با مجوز شهرداری باشد.
آخوندی اضافه کرد: برنامه ریزی برای ثبت جهانی گنبدکاووس بعنوان شهر خلاق در سازمان یونسکو رخداد بزرگی است که همه مدیران این شهرستان بایستی در تحقق این مهم کمک نمایند.

سرهنگ حسینی از پرسنل فرماندهی انتظامی گنبدکاووس نیز از ارسال صورتجلسه ای توسط میراث فرهنگی به انتظامی خبر داد که انتظامی در آن حضور نداشته است.
وی گفت: انتظامی باتوجه به شرح وظایف و ماموریت های محوله بایستی در جلسات ستاد سفر حضور داشته باشد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز با اشاره به این مسائل اختلافی، گفت: این مسائل بایستی درجلسات داخلی بین مدیران رفع شود و جای بحث آن در جلسه اصلی نیست.
عبدالقدیر کریمی افزود: ارائه خدمات سفر به مسافران و گردشگران نوروزی، تکلیفی قانونی از سوی نظام و دولت بر دوش همه مدیران اجرایی و خدماتی بوده که باید به نحو احسن اجرا شود.
وی با تاکید برضرورت پرهیز از مسائل حاشیه ای درحوزه خدمات سفر اضافه کرد: همه وظیفه داریم تا میربان شایسته ای برای مسافران نوروزی باشیم تا آنان با خاطره ای خوش این شهر را ترک نمایند.
کریمی، بر ،برگزاری جلسه فوری بین مدیران میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر در جهت رفع اختلافات داخلی تاکید کرد و اظهار داشت: مردم گنبدکاووس مهمان نواز و خونگرم هستند و همواره درسال های گذشته به بهترین شکل از مسافران نوروزی پذیرایی کرده اند.
وی گفت: این شهرستان ظرفیت های زیادی از جمله برج قابوس و امامزاده یحیی بن زید(س)دارد که می توان از این فرصت ها برای جذب گردشگر و مسافران نوروزی استفاده کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

https://t.me/ITNAnews

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز