امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    42507

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:28 | ۰۳ دی ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

سازی مبلمان شهری 2 300x188 - مناسب سازی اماکن عمومی و مبلمان شهری حقوق اولیه معلولین استاخبار بندرترکمنتورکمن نیوز: فرماندار شهرستان ترکمن گفت: مناسب سازی اماکن عمومی و مبلمان شهری شهرستان از حقوق اولیه معلولین محسوب می شود و این قشر از جامعه نیز همانند شهروندان دیگر از حقوق کامل برخوردار باشند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران،  الیاس هیوه چی در حاشیه جلسه مناسب سازی اماکن عمومی و مبلمان شهری شهرستان ترکمن در گفت و گو با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: یکسان سازی فرصت های استفاده از اماکن عمومی شهری برای تسهیل بکارگیری از استعدادها و تواناییهای قشر معلول جامه نشانه رشد و شکوفایی فرهنگی یک جامعه است.

وی افزود: در قانون حقوق معلولان مصوب شورای اسلامی شهر که در سال 1383 آمده است کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها ادارات و نهادهای عمومی موظفند در جهت تسهیل عبور و مرور معلولین مبلمان شهری را مناسب سازی کنند و معابر به نحوی طراحی شوند تا امکان دسترسی و بهره مندی معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد.

هیوه چی گفت به مسئولین پیشنهاد می کنم: خود را جای معلولان تصور کرده و بخواهند با ویلچر در شهر تردد کنند و کارهای عادی روزمره خودشان را انجام دهند و در این مسیر مشکلات و موانعی که برای این قشر از جامعه پیش میآید را بررسی و در جهت رفع آن اقدام نمایند.

سازی مبلمان شهری 1 300x188 - مناسب سازی اماکن عمومی و مبلمان شهری حقوق اولیه معلولین است

وی در ادامه تاکید کرد: شورای اسلامی شهر و شهردار موظف هستند در جهت تسهیل تردد و استفاده از امکانات شهری مسیرها و معابر ویژه معلولین را در مبلمان شهری لحاظ کنند و نحوه استفاده از محیط فیزیکی، مسکن، حمل و نقل، خدمات بهداشتی و اجتماعی برای معلولین که از حقوق اولیه هر شهروند است عادی سازی شود.

فرماندار همچنین به مناسب سازی امکانات برای معلولان جهت خدمات بانکها تاکید کرد و افزود: مهم ترین مسئله فرهنگ سازی است و موضوع مناسب سازی امکانات و مبلمان شهری برای معلولان بایستی در جامعه نهادینه شود تا آنها نیز همانند افراد عادب به انجام امور خود بپردازند.

در جلسه کمیته مناسب سازی اماکن عمومی و مبلمان شهری شهرستان ترکمن فرماندار، بخشدار، اعضای شورای اسلامی، رییس بهزیستی، رییس آموزش و پرورش، و تنی چند از مسئولین شهرستانی حضور داشتند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز