امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    41233

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:39 | ۱۲ آذر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

قرمز2 300x200 - فواید و مضرات گوشت قرمز برای سلامتآشپزی و سلامت – تورکمن نیوز: گوشت قرمز یکی از پرطرفدارترین و لذیذترین خوراکی هاست، اما نظرات متنوعی در مورد مصرف یا عدم مصرف آن وجود دارد که در ادامه نکاتی در این باره بیان می شود.

فواید و مضرات گوشت قرمز برای سلامت

اگر به این فکر می کنید که آیا گوشت قرمز برای سلامت خوب است یا نه، بهتر است بدانید تنها نیستید. اطلاعات ضد و نقیض زیادی در مورد گوشت قرمز وجود دارد: برخی بررسی ها نشان داده اند که مصرف گوشت قرمز خطر بروز بیماری هایی مانند سرطان و بیماری قلبی را افزایش می دهد، در حالیکه برخی بررسی ها نیز نشان داده اند گوشت قرمز برای سلامت فایده هایی دارد. پس واقعیت چیست؟

در حقیقت پاسخ یک چیزی بین این دو است. مفید یا مضر بودن گوشت قرمز به سه عامل بستگی دارد:

اینکه چه بخشی از گوشت را مصرف می کنید
به چه میزان گوشت قرمز مصرف می کنید
هر چند وقت یک بار گوشت می خورید

از نظر تغذیه ای گوشت قرمز منبع فوق العاده ای است از پروتئین با کیفیت، روی، آهن و ویتامین B12. خوردن یک برش گوشت بدون چربی بهترین راه برای رسیدن به تمام این ویتامین ها و مواد مغذی است.

اما اگر به طور مداوم به مقدار زیاد گوشت حاوی چربی بخورید، تمام ارزش های غذایی گوشت را از بین برده اید. بررسی ها نشان داده ادن که گوشت قرمز چرب یک از مهم ترین منابع چربی های اشباع شده مسدود کننده عروق محسوب می شود، انسداد این رگ ها با بیماری های قلبی در ارتباط است.

قرمز1 300x226 - فواید و مضرات گوشت قرمز برای سلامت

گرچه ارتباط بین سرطان و گوشت قرمز دقیق مشخص نشده، اما ممکن است محتوای بالای روغن اشباع شده موجود در گوشت قرمز یکی از عوامل بروز سرطان باشد یا اینکه وقتی گوشت بیش از اندازه پخته می شود ترکیباتی در آن شکل می گیرند که منجر به بروز سرطان می شوند.

لزومی ندارد که گوشت قرمز بخشی از رژیم غذایی تان باشد تا از مواد مغذی موجود در آن بهره مند شوید. منابع گیاهی و حیوانی دیگری از پروتئین وجود دارند که می توانند نیاز بدن شما به پروتئین را برطرف کنند. اما اگر گوشت قرمز را به عنوان منبع پروتئین خود انتخاب کرده اید، در ادامه دستورالعمل هایی برای مصرف و انتخاب گوشت قرمز ارائه می شود.

تکه هایی از گوشت را اتخاب کنید که کمترین میزان چربی را دارد. هر چه میزان چربی روی گوشت کمتر باشد، چربی اشباع شده در گوشت نیز کمتر خواهد بود. میزان مصرف گوشت های فراوری شده، مانند سوسیس و کالباس را به حداقل برسانید.

برش های گوشت خود را کوچک کنید. میزان مصرف گوشت قرمز در هفته به اندازه یک کف دست است. در واقع مصرف سبزی ها و میوه های رنگارنگ باید به میزان بیشتری افزایش پیدا کند. مصرف غلات سبوس دار را نیز فراموش نکنید.

مصرف گوشت خود را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید. برای بقیه هفته از سایر منابع حیوانی و گیاهی پروتئین مصرف کنید (مانند گوشت پرندگان، ماهی و حبوبات).

گوشت را با گرمای ملایم بپزید و از پختن طولانی مدت گوشت اجتناب کنید. قسمت های سوخته یا دارای چربی گوشت را حتما جدا کنید.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز