امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

روستایی ترکمن نیوز 3 1024x640 - فروشگاه‌های روستا بازار در استان راه‌اندازی می‌شود+عکسترکمن نیوز: مدیر تعاون روستایی گلستان از احداث فروشگاه های روستا بازار در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ نورمحمد کوچکی در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: با راه‌اندازی و رونق فعالیت فروشگاه‌های روستا بازار توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی در استان، محصولات و تولیدات روستاییان بدون واسطه ضمن حفظ و صیانت از کیفیت کالا و با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه خواهدشد.

وی در مورد اقدامات ۹ ماهه سالجاری این اداره گفت: امسال ۱۲۰ هزار تن گندم، ۴۵ هزار تن کلزا ، سویا ۱۲۰۰ تن، پنبه ۳هزار تن  و دیگر محصولات کشاورزی خریداری شده است.

کوچکی افزود: همچنین ۲۵ هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان توزیع و همچنین قسمت اعظمی از بذور استان ( تقریباً ۵۰ درصد) نیز توسط شبکه تعاون روستایی استان گلستان فرآوری شده است.

روستایی ترکمن نیوز 1 1024x640 - فروشگاه‌های روستا بازار در استان راه‌اندازی می‌شود+عکس

وی بیان داشت؛ در حوزه نظام‌های بهره‌برداری و تعاونی‌های تولید که ۷۰ تعاونی تولید در سطح استان داریم، اقدامات شاخصی از جمله اجرای طرح‌های آبی و خاکی و زهکشی اراضی در تعاونی‌های تولید شهرستان‌های آق قلا، کوموش‌دفه و گنبد در سطح ۱۵ هزار هکتار در دست اقدام و قابل اجرا است.

روستایی ترکمن نیوز 2 1024x640 - فروشگاه‌های روستا بازار در استان راه‌اندازی می‌شود+عکس

وی با اشاره بر قانون شرکت های سهامی زراعی و تعاونی‌های تولید و تبدیل شرکت‌های تعاونی تولید به شرکت‌های سهامی زراعی، گفت: توسعه شرکت‌های سهامی زراعی موجب افزایش درآمدزایی کشاورزان می‌شود.

کوچکی ادامه داد: در طرح تولید شرکت های سهامی مقرر شد تا ۵ شرکت تعاونی تولید انصار گلستان، شادی مهر آق قلا، تنگلی، کرند و آق تقه به شرکت سهامی زراعی تبدیل شوند و اولین شرکت سهامی زراعی شادی مهر به ثبت رسیده است.

کوچکی در خاتمه یادآور شد: با توجه به سیاست های وزارتخانه و در جهت حمایت از کشاورزان طرح کشاورزی قراردادی اجرا شده است که در استان نیز با توجه به اعلام آمادگی 2 هولدینگ و برای حمایت از تولیدکنندگان منطقه این طرح در شرف اجرا است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز