امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان:

عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌های گردشگری بقعه دانشمند آغاز شد

1 109 300x181 - عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌های گردشگری بقعه دانشمند آغاز شدتورکمن نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل زیر ساخت های گردشگری بقعه دانشمند شهرستان گنبدکاووس با اعتبار سه میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، «ابراهیم کریمی» گفت: با اعتبار 3 میلیارد ریال عملیات اجرایی ساماندهی و تکمیل زیر ساخت های گردشگری بقعه ملاعلی دانشمند شهرستان گنبد از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی با حضور مرتضی حسینقلی زاده مسئول دفتر فنی اداره کل، نماینده اداره میراث فرهنگی شهرستان گنبد هیئت امنا بقعه دانشمند بعنوان دستگاه بهره بردار و پیمانکار پروژه آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان به عملیات پیش بینی شده در این فاز اشاره کرد و افزود: در عملیات اجرایی این فاز تکمیل زیر سازی مسیر دسترسی بطول 500 متر، احداث آبخوری، کف سازی و محطه سازی اطراف بقعه پیش بینی شده است.

کریمی ادامه داد: در سنوات قبل این اداره کل اقدام به احداث 6 چشمه سرویس بهداشتی، احداث نمازخانه و محوطه سازی و زیر سازی مسیر دسترسی با اعتبار 3000 میلیون ریال کرده است.

وی در پایان گفت: این اداره کل آمادگی خود را در جهت تکمیل زیر ساخت های گردشگری لازم برای رفاه حال مسافران و گردشگران عبوری از پارک جنگلی لوه در صورت تخصیص اعتبار لازم از سوی مراجع ذیربط را اعلام می دارد و در سال بعد جهت تکمیل زیر ساخت های گردشگری مبلغ 11 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده است.

گفتنی است؛ بقعه دانشمند در 80 کیلو متری شمال گنبد کاووس در بخش داشلی برون در حوزه ی استحفاظی پاسگاه دانشمند قرار دارد. پلان بنا به صورت چهارگوش است که حدود 40 سال از زمان ساخت آن می گذرد.

اهالی منطقه معتقدند که این مکان مقبره ملاعلی یکی از نوادگان ابوبکر صدیق بوده که در مدارس علو م دینی بخارا و سمرقند (در جوانی) به درجه اجتهاد رسیده و در پزشکی نیز مقام والایی یافت، از این جهت به ایشان دانشمند می گفتند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز