امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

دهیاران 1 300x187 - صنایع دستی مردم ما از گنجینه های ارزشمند کشور و جهان استاخباربندرترکمن-ترکمن نیوز- فرماندار ترکمن گفت: صنایع دستی یکی از ارزشمندترین گنجینه های میراثی ماست و می تواند باعث توسعه اقتصاد خانواده شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از روابط عمومی فرمانداری بندرترکمن، الیاس هیوه چی امروز در نشست با بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاهای تابعه  با اشاره به موضوع اشتغال روستاییان اظهار داشت: یکی از معضلات کشور در حال حاضر مساله اشتغال جوانان می باشد که باعث شهرستان آسیب های اجتماعی مختلفی شده است.

هیوه چی با اشاره به مهارت های خانگی و هنرها و صنایع دستی به عنوان یکی از مهم ترین ظرفیت های اقتصادی روستاها تاکید کرد: در روستاها بایستی با استفاده از تمامی ظرفیتها اشتغال زایی صورت بگیرد و با تلفیق صنایع قدیمی و تفکر جدید این گنجینه ها احیاء و برای طالبان به نحو مطلوبی عرضه شود.

 

hivechi 30o 300x200 - صنایع دستی مردم ما از گنجینه های ارزشمند کشور و جهان استفرماندار با اشاره به حمایتهای دولت در قالب تسهیلات اشتغالزایی از دهیاران خواست جوانان خلاق را به این مسیر هدایت کنند تا با تفکر خلاق و ارائه طرح از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی همچنین در حوزه روستاها با تاکید بر کارآفرینی گفت: بایستی تلاش کنیم حداقل چند روستا به عنوان کانون یک محصول تولیدی در شهرستان و استان معرفی شود که لازمه این کار تفکر و اندیشه در حوزه های تخصصی و کارآفرینی می باشد و با تاکید بر ارتقاء سطح معیشتی روستائیان افزود: با فکرهای کوچک می توان اتفاقات بزرگ را رقم زد.

فرماندار با تاکید بر اطلاع رسانی و آموزش روستائیان توسط دهیاران و شورا گفت: مشاغل خانگی و تولید صنایع دستی میتواند باعث رونق اقتصاد خانواده ها شود.

وی افزود: از قدیم وقتی مردان در خارج از خانه اشتغال داشتند؛ خواهران ومادران ما در منزل با تولید صنایع دستی برای درآمد خانواده کمک می کردند.

الیاس هیوه چی تصریح کرد: صنایع دستی ما یکی از گنجینه ها و ارزشمندترین صنایع کشور و جهان بوده و هر گردشگر و مسافری را به خود جذب میکند و تولیداتی چون فرش، زیورآلات، پوشاک همچنین صنعت پرورش اسب ترکمن در جهان شناخته شده است.

لینک عضویت در کانال تلگرامی

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز