امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    79473

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    20:25 | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

و ساز حریم رودخانه ها 300x225 - شهرداران مانع ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها شوندترکمن نیوز:  استاندار گلستان با اشاره به اهمیت ضرورت توجه به قوانین قوانین ساخت و ساز در حوزه شهری اظهار کرد: هرگونه جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها در حوزه شهری ضروری است و شهرداران باید با جدیت با این مسئله مقابله کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  هادی حق شناس در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق مناطق آسیب دیده از سیلاب استان تصریح کرد: مبنای همه باید رعایت قوانین شهرسازی باشد و نباید استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده ۵ و یا کمیسیون ماده ۱۰۰ به عنوان یک رویه تلقی شود و افراد تصور کنند با پرداخت جرایم می توانند مبادرت به تخطی از قوانین کنند .

وی افزود: آب منطقه‌ای از طریق لایروبی, جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت آبخیزداری و شهرداری ها با ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز باید مانع از آسیب های احتمالی سیلاب ها شوند.
استاندار گلستان یادآور شد: شرکت آب منطقه ای استان باید رودخانه‌های مناطق اولویت دار رودخانه های داخل شهرها را خصوصاً در شرق استان با سرعت بیشتری لایروبی کند تا در صورت تکرار سیلاب مانع از خسارت های احتمالی بیشتر شود.
دکتر حق شناس تصریح کرد: بیمه‌ها باید هر چه سریعتر خسارات زمین های کشاورزی که بیمه بوده اند و در اثر سیلاب آسیب جدی دیده اند پرداخت نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ساخت سه هزار واحد مسکونی برای محرومین خاطرنشان کرد:تاکنون قرارداد ۲۰۷۶ واحد مسکونی در بانک‌های عامل منعقد نشده است که نیاز است بانک ها با جدیت بیشتری ظرف کوتاه ترین مدت ممکن نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نمایند تا بتوانیم هرچه سریعتر واحدهای مذکور را آماده واحدهای مذکور را احداث و به مالکان تحویل دهیم.
همچنین در این جلسه عنوان شد کل اعتبار مصوب کمک بلاعوض جهت جبران خسارت ناشی از سیل در بخش کشاورزی 270 میلیارد تومان و تخصیص آن 135 میلیارد تومان بوده است که تمامی مبلغ تخصیص یافته به تعداد 29286 پرونده خسارت دیده از سیل پرداخت گردید.
لازم به ذکر است کل تسهیلات قرض الحسنه جهت جبران خسارت ناشی از سیل در بخش کشاورزی 252 میلیارد تومان بوده است که تاکنون مبلغ 218 میلیارد تومان به تعداد 10190 پرونده خسارت دیده از سیل پرداخت گردیده است.
گفتنی است در این جلسه در خصوص میزان خسارات وارد آمده به شهرها و روستاهای شرق استان تبادل نظر صورت گرفت.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز