امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    63630

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:43 | ۲۹ مهر ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

و کتابخوانی 300x198 - شلخته درو کنید تا....دکتر رشید نافعی در یادداشت خود برای تورکمن نیوز نوشت:

امروزوقتی شنیدم که استاندار در جلسه ای از جنس کتاب، تشویق نویسندگان و حمایت های سخت افزاری، نرم افزاری ازکتاب، کتابخانه و کتابخوانی داد سخن به آشیان معرفت و آگاهی رسانده اند نا خودآگاه به ایام دوران دبیرستان و کتاب معروف سووشون افتادم که جمله معروفی داشت که میگوید “شلخته درو کنید تا چیزی هم گیر خوشه چین ها بیاید”
از آنجا که در کتاب سووشون زمان وقوع رویداد‌ها به‌گونه‌ای است که ما را از گذشته ی کشورمان بیشتر آگاه می‌کند. همچنین حساسیت ما را نسبت به ارزش‌های انسانی همچون عشق به خانواده، عشق به وطن و آزادگی بیشتر می‌کند به ‌طوری ‌که بعد از خواندن کتاب نسبت به گذشته احساس مسئولیت بیشتری در خود حس می‌کنیم. ازاین جهت کتاب مناسبی برای مطالعه میباشد.
به این بهانه در اینحا نگارنده در نظر دارد پیشنهادی برای استاندار و جلسه بعد اینگونه انجمن های کتابخوانی استانی داشته باشد. با توجه به اینکه جلسه مربوط به کتاب و کتابخوانی است بهتر است برای تشویق آحاد جامعه به مطالعه، این امر مبارک را از خود مدیران استانی شروع کنید و در هر جلسه یکی از مدیران مبادرت به معرفی کتاب های خوانده شده بپردازند. چرا که حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری بدون مدیران و متولیان کتابخوان و بدون سواد اطلاعاتی دشوار خواهد بود و ناگفته پیداست در این صورت از کتاب به عنوان یک کالای لوکس و تزئین کننده قفسه پشت میز و صندلی استفاده نخواهد شد و مدیری که در ساختمان و مجنمع اداری زیر مجموعه اش در سطح شهرستان اداراتی مثل بهزسیتی و میراث فرهنگی مستاجر داشته باشد اجازه نخواهد داد کتابخانه آن شهر آواره خانه های مسکونی آن شهرستان گردد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز