امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

n83196151 72822563 300x187 - سهم حداقلی گلستان از تیم ملی والیبال ساحلیاخبار والیبال ساحلی- تورکمن نیوز گلستان از جمله استان های مطرح والیبال ساحلی کشور است که مدال های مهمی در مسابقات معتبر کسب کرده اما کم توجهی به پشتوانه سازی موجب شده تعداد ملی پوشان این استان در رده های سنی پایه به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران؛ به نقل از ایرنا، بهمن سالمی، عبدالحامد میرزاعلی، بهمن قلیپوری، آق محمد سلاق، وحید نیکوفر، بهنام توکلی، آرش وکیلی، عبدالرحمن رئوفی، رسول یمرلی، سینا عنایتی ،کامران گرگانی، وحید نیکوفر و پرویز فرخی از جمله افتخارآفرینان گلستانی والیبال ساحلی کشور هستند که برخی از آن ها نام و اعتباری فراتر از آسیا دارند.
در همه تورهای مهم والیبال ساحلی ایران و آسیا سهم پررنگی متعلق به والیبالیست های این استان است که به نام گلستان یا استان های دیگر در مسابقات شرکت کرده و به طور معمول موفق به کسب مدال می شوند.
با این حال مدتی است کاهش دعوت از گلستانی ها برای حضور در اردوی تیم ملی رده های سنی پایه موجب نگرانی والیبال دوستان گلستانی شده است.
در آخرین نمونه از این کاهش سهمیه ها، فقط یک گلستانی به دومین اردوی تیم ملی زیر ٢١ سال والیبال ساحلی ایران دعوت شد.
دعوت نشدن گلستانی ها به تیم های ملی زنگ خطری برای برنامه ریزان والیبال ساحلی گلستان است تا فارغ از مدال ها و افتخارات پیشین، به فکر تمرکز در استعدادیابی و پشتوانه سازی برای رده سنی بزرگسالان باشند.
در گذشته، گلستان استانی بی رقیب در والیبال ساحلی کشور به شمار می رفت اما در سال های اخیر صدای نفس های با انگیزه ورزشکاران هرمزگان، بوشهر، گیلان و مازندارن شنیده می شود که لازم است تلاش ها برای یکه تازی ورزشکاران گلستان در عرصه های مهم دو چندان شده و شتاب بیشتری بگیرد.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرترکمن در غرب استان گلستان به اعلام نفرات دعوت شده به تیم ملی والیبال ساحلی زیر ٢١ سال اشاره کرد و گفت : رسول یمرلی تنها ورزشکار گلستانی فراخوانده شده به این اردو است.
عبدالقدیر اونق اظهار داشت داد : این اردو از 27 بهمن تا سوم اسفند در کمپ‌ تیم‌های ملی والیبال در تهران برگزار می شود.
ایران خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر ٢١ سال والیبال ساحلی آسیا در تایلند آماده خواهد کرد.
علاوه بر یک والیبالیست گلستانی، 2 بازیکن از گیلان و 2 والیبالیست از مازندران و 3 ورزشکار از هرمزگان در این اردو حضور دارند.
استان گلستان قطب والیبال ساحلی ایران است بطوریکه تمام اعضای تیم های اعزامی از کشورمان به بازی های آسیایی جاکارتا 2018 در کشور اندونزی را گلستانی ها تشکیل دادند.
ایران تاکنون دو بار در سال های 2011 با حضور پرویز فرخی و آق محمد سلاق و در سال 2017 با رحمان رئوفی و بهمن سالمی که همگی گلستانی هستند، قهرمان رقابت های آسیا شده است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز