امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    65603

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    11:54 | ۱۸ آذر ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

آمریکا در فیلیپین - سفیر آمریکا در فیلیپین چگونه مبلغ اسلام شدتورکمن نیوز:  امامان جماعت در مسجد جینزویل در ایالت ویسکانسین جنوبی آمریکا همسایگان خود را به هدف شناخت دین اسلام و جایگاه آن در تاریخ آمریکا، به مسجد دعوت کردند. در این مراسم صالح ایرچن رهبر جامعه اسلامی و دامادش ابراهیم جوتمود، امام جماعت مسجد برای مردم صحبت خواهند کرد.

صالح ایرچن درباره اهداف برگزاری این مراسم گفت: ما قصد داریم درباره وابستگی تاریخ آمریکا به اسلام صحبت کنیم و مهمترین سخن ما این است که اعلام کنیم اسلام در آمریکا یک مذهب بیگانه نیست. برای مثال الکساندر وب، سفیر آمریکا در فیلیپین بود که در سفری به هندوستان به دین اسلام گروید و نام خود را به محمد تغییر داد، او سپس به آمریکا بازگشت تا به تبلیغ اسلام بپردازد. همچنین نباید حضور برده‌های مسلمان را در ادبیات آمریکا نادیده بگیریم، هر چند این بخش تاریخ زیاد خوشایند نبوده است. برده‌داران آمریکایی به زور شلاق مسلمانان را مجبور می‌کردند که از دین خود دست کشیده و به مسیحیت روی آورند.
او درباره مشکلات اخیر جامعه آمریکا با اسلام می‌گوید: زمانی که در سن 21 سالگی به اسلام گرویدم، جریان اصلی جامعه آمریکا آن را درک نمی‌کرد. و حالا با گذشت سال‌ها مردم دوباره ترسیده‌اند. آن‌ها درباره هویت حقیقی اسلام مطمئن نیستند. این درحالی ست که اصول اسلام همان ارزش های موجود در فطرت انسان هاست.

آمریکا، در خاورمیانه بحران ایجاد کرده است
او در ادامه، با اشاره به نقش آمریکا در ایجاد بحران در خاورمیانه گفت: حقیقت ماجرا این است که سیاست خارجی آمریکا در ایجاد بحران‌ها دست داشته است. من هرگز پیش از حمله ایالات متحده به عراق، اسم القاعده یا داعش را هم نشنیده بودم. آن‌ها نتیجه تلاش سازمان‌های جاسوسی برای ایجاد یک فرهنگ لغت هستند.
ایرچن در ادامه با بیان اینکه داعشیان یک مشت دیوانه هستند که هیچ گونه تحصیلات اسلامی حقیقی ندارند، خلافت اسلامی آن‌ها را بی‌ارزش دانسته و گفت: آن‌ها محصول سرزمین‌های جنگ‌زده بود و خشمگین از دنیا هستند. یک خلافت واقعی باید آموزه‌های اسلامی را درس داده و نه فقط مسلمانان بلکه در خدمت تمامی بشریت باشد.

نگاهی به زندگی محمد الکساندر وب
محمد الکساندر راسل وب، اولین آمریکایی انگلیسی‌تبار معروفی بوده که در سال ۱۸۸۸ به اسلام گرویده است. او که در سپتامبر ۱۸۸۷ به عنوان نماینده سیاسی ایالات متحده به مانیل رفته بود، پس از آشنایی با آثار یکی از مسلمانان هند و نامه‌نگاری با او در سال ۱۸۸۸ اعلام به مسلمان شدن کرد، سپس به هزینه مسلمانان هندی به هند رفت و در آن جا به سیاحت شهرهای مهم آن و ایراد سخنرانی پرداخت.
پس از آن به مصر، و بعد به عثمانی سفر کرد و مورد استقبال سلطان عبدالحمید دوم قرار گرفت. بعد در همانجا، در سال ۱۸۹۳ از شغل دولتی خود استعفا کرد و به آمریکا بازگشت تا به تبلیغ اسلام بپردازد. او اولین مسجد را نیز در آمریکا، در خیابان برادوی منهتن تاسیس کرد که بعدها به دلایل نامعلومی تخریب شد. او در آمریکا برنامه‌های بسیاری را برای ایجاد مسجد و قبرستان برای مسلمانان پی‌ریخته بود که به مرحله عمل در نیامد. او در سن ۶۹ سالگی درگذشت و در رادرفورد، نیوجرسی در قبرستان مسیحیان هیلساید به خاک سپرده شد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز