امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    35623

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:32 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

علی مصدومیتم سنگین است 300x199 - سعیده علی: مصدومیتم سنگین استورزش بانوان- ترکمن نیوز- رقابت‌های بسکتبال سه‌نفره قهرمانی آسیا فرصت دیگری شد برای دختران ایرانی تا در ابتدای راه حضور در میادین بین‌المللی، رقابتی دیگر را تجربه کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از ایران ورزشی، یکی از دخترانی که در این رویداد حضور داشته، سعیده علی است که می‌گوید همه توانش را به کار گرفته است.
این بازیکن با اشاره به سطح این رقابت‌ها می‌گوید: «مسابقه‌ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد. تیم‌های اول و دوم مناطق مختلف جغرافیایی آسیا به این رقابت‌ها رسیدند و تیم ایران نیز با توجه به قهرمانی در رقابت‌های غرب آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورد. ما در گروه سختی قرار گرفته بودیم. گروه ما پنج تیمی بود در شرایطی که گروه دیگر چهار تیم داشت. با این حال تیم ایران شروع توفانی داشت.»
سعیده درباره مصدومیتش هم به نکته‌ای اشاره می‌کند: «متأسفانه در بازی دوم مصدوم شدم. در شرایطی که بازی حساسی برابر مغولستان داشتیم، با کمک پزشکان در بازی حاضر شدم. مغولستان تیم قدرتمندی است اما توانستیم این تیم را شکست بدهیم.

حریف بعدی ایران تیم ترکمنستان بود، تیم قدرتمندی که به‌لحاظ تجربه از تیم ایران بالاتر است. تیم ایران اگر در 5‌-‌4 ماه گذشته بازی‌های بین‌المللی خود را شروع کرده ترکمنستان از 4 سال پیش در مسابقات حضور پیدا کرده است.

ترکمنستان به‌واسطه تجربه بالایی که داشت ما را شکست داد، مصدومیت من هم مزید بر علت شد. با درد شدیدی که داشتم اما دلم نیامد دست از بازی بکشم. انرژی دوستانم باعث شد تا این درد را به‌جان بخرم، با تمام وجودم تلاش کردم.

این مسابقات برایم مهم بود. سال‌هاست حسرت حضور در مسابقات بین‌المللی را داشتیم. پس از این همه دوری به رقابت‌های برون‌مرزی راه پیدا کرده‌ایم، در نتیجه هر بازی برایم آنقدر ارزش دارد که درد را تحمل کنم.»
او برای اینکه توان تیم ایران را نشان دهد، می‌گوید: «تیمی که قهرمان این رقابت‌ها شد، در مرحله گروهی برابر تیم ایران شکست خورد. این نشان‌دهنده توانایی و ظرفیت بالای بانوان ایران است که در چند ماه گذشته توانستند برابر تیم‌های باتجربه به‌خوبی بازی کنند.

حمایت‌های فدراسیون و رسانه‌ها باعث شده تا بسکتبال سه‌نفره بانوان ایران رشد بسیار خوبی داشته باشد. در رقابت‌های مختلف که حاضر می‌شویم مورد تمجید قرار می‌گیریم، حتی مربی تیم آمریکا نیز عنوان کرد که تیم ایران توانمند است.»
سعیده علی به رده ایران هم اشاره دارد: «در رقابت‌های قهرمانی آسیا با رده‌بندی 9 حاضر شدیم اما حالا رده‌بندی تیم ایران 4 شده است، این یعنی یک موفقیت که در چندماه به نام بسکتبال بانوان ثبت شده است.
این توانایی را داریم که رده‌بندی بهتری به دست بیاوریم. البته رده‌های سنی نیز به‌خوبی کار می‌کنند و امیدوارم به‌زودی اتفاقات بسیار خوبی برای بسکتبال بانوان رخ بدهد و در بسکتبال 5نفره نیز شاهد اتفاقات خوبی باشیم.»
او درباره برنامه‌های پیش رویش هم می‌گوید: «مصدومیتم سنگین است و حدود سه هفته باید استراحت کنم. پس از آن تمریناتم را برای حضور در لیگ شروع می‌کنم. هنوز تیمم را برای لیگ مشخص نکرده‌ام اما در چند روز آینده مشخص می‌شود.»

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز