امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

دوستی ایران ترکمنستان 300x201 - سد دوستی برای سومین بار سرریز می‌شودترکمن نیوز:  قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سد دوستی، مشترک بین ایران و ترکمنستان، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده به زودی برای سومین بار سرریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  علیرضا طاهری قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون بیش از ۷۴ درصد مخزن ذخیره آب این سد پر شده که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد دوستی جمع شده است.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مجموع ظرفیت ذخیره آب سد‌های بزرگ و در حال بهره‌برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی است.

طاهری بیان کرد: بیش از یک میلیارد و ۱۵۴ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان جمع شده که حدود ۵۹۰ میلیون متر مکعب آن از ابتدای سال جاری تاکنون وارد سد‌ها شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۱ سد در خراسان رضوی شامل ارداک و طرق در مشهد، درونگر در درگز، چهچهه، قره تیکان و زاوین در کلات، کمایستان و یام در جغتای و جوین، دولت آباد در چناران، سده در خواف و سد فریمان در فریمان سرریز شده است.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز